2750
Sök

Montera nivåreglering på volvo 245

14 Inlägg
14 juni 2015
Trådstartare
Tjabba!

Går lite i tankarna att montera stötdämpare med nivåreglering till lastbilen och jag hittade dessa på skroten http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo/ … &asc=0

Fråga: Det ser inte ut att vara automatisk reglering med tanke på slangen som ser ut att passa på en kompressor. Men kommer det att funka utan kompressor? Typ att man bara åker till macken och pumpar upp dom
Senast redigerat av 300KmNorrut (14 juni 2015)

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
14 juni 2015
Antingen använder man kompressor eller så har man en däckventil och manometer i bagegen. Funkar på samma sätt

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

14 Inlägg
14 juni 2015
Trådstartare
DiwraZ skrev:
Antingen använder man kompressor eller så har man en däckventil och manometer i bagegen. Funkar på samma sätt

Vet du ifall det sitter en däckventil under slangkopplingen på bilden eller om man måste montera en sådan separat?

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
14 juni 2015
300KmNorrut skrev:
DiwraZ skrev:

Vet du ifall det sitter en däckventil under slangkopplingen på bilden eller om man måste montera en sådan separat?

Slangarna från båda stötdämparna går ihop i ett t-kors inne i bagagen. Därifrån går en slang antingen till kompressor eller till en grunka med däckventil och manometer. Går ju att hitta på något eget men så är det från fabrik

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

14 Inlägg
14 juni 2015
Trådstartare
DiwraZ skrev:
Slangarna från båda stötdämparna går ihop i ett t-kors inne i bagagen. Därifrån går en slang antingen till kompressor eller till en grunka med däckventil och manometer. Går ju att hitta på något eget men så är det från fabrik

Tack så mycket för informationen! smile

Sök