Tjena! Vill först bara säga att detta är min första tråd jag postar så hoppas den hamna rätt! För det andra så har jag inte haft bil så länge så har inga direkta "meckar kunskper"...
Men till problemet.... För några dagar sedan så började det läcka bensin helt plötsligt ungefär vid tanken. Märkte väldigt snabbt att det endast läckte när jag slog på tändningen vilket gjorde att man kunde utesluta vissa delar. Plockade bort inredningen i bakluckan för att kunna komma åt de två "hålen" så man kan se bränslefiltret. Efter att tagit bort dem så hitta jag läckan..
Kollar man ner i det mindre hålet framför filtret ser man detta, sprickan syns rätt tydligt.
Detta är då det enda stället det läcker på men problemt är att jag inte vet hur jag ska fixa det. Det går inte att komma åt slangen under bilen. Som man ser försvinner slangen in precis över tanken vilket gör man inte ser vart den tar vägen heller. Kollar man bakom höger bakdäck kan man se delar av en slang på första bilden, på andra ser man en slang som leder till en anslutning under bilen.
Jag vet inte om det är samma slang då jag försökt dra lite i de olika ändarna men inget rör sig på de andra ställena..
Är det någon som vet om det är samma slang på bilderna? Hur ska man byta den på enklaste sätt? Alla tips välkomna!
Hej! Ta loss tankarmaturenslock så ser du flera slangar. Dra i den som är sönder och ta upp den. Men tänk på att först koppla på en ny slang på gamla annars blir det svårt att dra upp den nya langen.
Tjena på er! Förlåt för så sent svar men har haft mycket och göra så glömde bort att svara... Men tack för alla som tog sig tid att svara
Hursomhelst så är problemet löst, och jag skriver ifall någon stöter på samma problem. Det var inte änden av slangen som man ser på tredje bilden, men änden gömde sig ungefär på samma ställe. Vilket gjorde att ryckte man i ena änden så rörde det sig i andra! Slangen satt heller inte fast i tank/kaross, så var bara att lossa i båda ändar (jävligt trångt). Sätta ett snöre i ena änden och dra med sig slangen i den andra. Sedan var det bara och köpa en ny lika lång bränsleslang och använda snöret för att dra tillbaka den nya slangen på rätt plats. Enklare än att försöka skarva i det lilla hålet där precis en hand får plats, samtidigt som som man får en ny slang och ingen pundar lösning