2505
Sök

Volvo B230ET -85 Problem!

10 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
Halloj. Tänkte höra lite vad det kan vara för fel på min 740 tic, Det är en b230ET.
Den går ojämt och när man börnar på så vill den nästan dö ibland. verkar som om den inte får nå soppa, ibland går den bra och ibland dåligt.Nyss när jag var ute och åkte så ville den nästan dö i en uppförsbacke precis som om det va på väg att bli soppatorsk , men efter att vi stått still ett tag efter vägen så gick den bra igen och kom en mil utan problem.När man står på tomgång så hoppar den mellan 800-1300 varv och går ojämnt.går dock bra ibland.Turbon laddar runt 0.5 bar.
Någon som kan hjälpa mig att komma på en lösning till vad detta kan bero på?

Tacksam för svar!

601 Inlägg
30 maj 2007
Kolla så pumpen i tanken går. De va problemet på min då den betedde sig som din gjorde att man fick stanna å vänta lite sen går den igen

15 Inlägg
31 maj 2007
VolvoRaacing skrev:
Halloj. Tänkte höra lite vad det kan vara för fel på min 740 tic, Det är en b230ET.
Den går ojämt och när man börnar på så vill den nästan dö ibland. verkar som om den inte får nå soppa, ibland går den bra och ibland dåligt.Nyss när jag var ute och åkte så ville den nästan dö i en uppförsbacke precis som om det va på väg att bli soppatorsk , men efter att vi stått still ett tag efter vägen så gick den bra igen och kom en mil utan problem.När man står på tomgång så hoppar den mellan 800-1300 varv och går ojämnt.går dock bra ibland.Turbon laddar runt 0.5 bar.
Någon som kan hjälpa mig att komma på en lösning till vad detta kan bero på?

Tacksam för svar!

Antagligen som AcFreaker säger pumpe i tanken.
Tomgången kan bero på tjuvlft nånstans kolla alla slangar runt insug och annat.
Brukar vara folk som kopplar in laddtrycksmätare till höger och vänster. sen glöms slangar bort och bilen tar tjuvluft.

18 Inlägg
31 maj 2007
Tack för svar! ska kika pumpen i tanken!

Att få en volvofrälst att köra saab är som att få en kristen att bli muslim

Sök