2011
Sök

Rabbat vid köp av vw hos auktoriserad återförsäljare/ ta ut försäkringspengar

45 Inlägg
16 juli 2015
Trådstartare
Hej
Jag har krockad en Passat 12 med 38000mil(taxibil), den blev värderad 70000kr. Problemet är att försäkringen kräver att 70000-6400(självrisk)  spenderas endast hos auktoriserad vw försäljare. De säljer intw bilar med sådana miltal, jag hittar inte bilar som jag skulle kunna tänka mig ha och vill därför köpa en bil åt någon som ändå skulle köpa en volkswagen. Jag kan ge rabbat på 5000 för den som vill köpa en bil via mig. Jag köper ut hela bilen först och säljer den till dig med detsamma. Du få behålla bilen under min ägotid 1-3 dagar, så att du är säker att inget händer med den. Vw begagnatgaranti följer vidare till nästa ägare, till dig.
Kan någon tipsa om vad jag gòra annars för att ta ut pengar med minst förlust? Det var alltså inte min bil, bilen var precis nyköpt, ägaren vill att jag betalar till honom vad bilen kostade.
Tackar för alla tips
Senast redigerat av Exterminator (16 juli 2015)

242 Inlägg
16 juli 2015
?? betala självrisken o lämna in bilen på lagning?

Entreprenör
1 286 Inlägg
16 juli 2015
Vad är det för svinigt försäkringsbolag??

// Niklas Johansson

45 Inlägg
16 juli 2015
Trådstartare
De vill inte laga den, de säger att det kostar 205000 att laga den. Det är volkswagens vagnskadegaranti som gäller bilar upp till 3års ålder. Bilen var försäkrad hos If samtidigt som det fanns vagnskadegaranti hos vw.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
16 juli 2015
Exterminator skrev:
De vill inte laga den, de säger att det kostar 205000 att laga den. Det är volkswagens vagnskadegaranti som gäller bilar upp till 3års ålder. Bilen var försäkrad hos If samtidigt som det fanns vagnskadegaranti hos vw.

Verkar ju helt vanvettigt. Priset man får för inlösen måste användas hos en Vwhandlare? Helt galet

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

45 Inlägg
16 juli 2015
Trådstartare
Ja, det är inte kul, men def finns ju folk som köper hos vw, det skulle kunna vara win win för mig och personen att lösa det på det sättet.

1 800 Inlägg
16 juli 2015
Om bilen har en giltig vagnskadegaranti så är det IF som håller i tåtarna, och dessa brukar betala ut ersättning utan förbehåll om vart de ska läggas. Låter onekligen lite märkligt!?

45 Inlägg
16 juli 2015
Trådstartare
vw ska egentligen betala 120% av vädet, men eftersom den var försäkrad hos If säger de att 120% inte gäller...Samtidigt hade de plockat en punkt från vw vagnskadegarantin som säger det om köp hos auktoriserad säljare.
Senast redigerat av Exterminator (16 juli 2015)

1 863 Inlägg
16 juli 2015
Om det inte är din bil, varför skulle det vara ditt problem att ta itu med försäkringbolaget? Körde du taxibilen eller krockde du med en taxibil?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

5 089 Inlägg
17 juli 2015
Nu förstår jag. Det verkar ju jättekonstigt. Läs igenom vad som står i avtalet på försäkringen.

\Lindgren

45 Inlägg
23 juli 2015
Trådstartare
Jag hämtade passaten åt en kompis och körde den sönder på vägen hem alltså

Sök