3208
Sök

Turbokonvertera b230e

15 Inlägg
1 augusti 2015
Trådstartare
#1
Hej! Jag funderar på att turbokonvertera min b230e som sitter i en 740? Min fråga är: hur mycket måste man sänka kompet i motorn och hur mycket kan man ladda utan att sänka kompet? Också hur sänker man kompet? Vilka andra större modifierings rekomenderar ni att jag gör?
Mvh, Oskar

Forummoderator
26 389 Inlägg
1 augusti 2015
#2
För det första rekommenderar jag att överväga ett komplett motorbyte i stället för att bygga på en B230E.
Billigare i längden, enklare och desto lagligare och därför enklare att få igenom en besiktning.

Edit: Och om du nu MÅSTE av någon outgrundlig anledning turbokonvertera just din B230E så finns där ju folk som ställt frågan tidigare, som i tex denna tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=121976
Senast redigerat av Mack (1 augusti 2015)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

135 Inlägg
3 augusti 2015
#3
Jag skulle säga att innan du vet svaret på dessa frågor så borde du inte börja turbokonvertera, det är inte så "bara" som många verkar tro. Att få den att gå- skitlätt, att få den att gå bra utan att sprängas mil efter mil- svårare.

Googla, läs alla trådar om turboprojekt du får fram, läs in dig på vad kompförhållande är och vad det påverkar, läs in dig på styrsystemet och hur det funkar och allt annat möjligt. Då du har gjort det, och kan svaret på dina frågor, då kan det vara dags att börja smile

Edit: Jag vill absolut inte att du ska sluta ut det eller något, jag stödjer till 100% de som vill testa själv och modifiera, men ibland kan det vara en otrolig hjälp att veta vad man gör och varför, istället för att bara få en lista uppradad över vilka saker man ska göra utan att själv veta varför!
Senast redigerat av klubbfors (3 augusti 2015)


Sök