3319
Sök

Coustic power logic, något att ha?

118 Inlägg
29 juli 2015
Trådstartare
Tjena
Fick ett par dörrhögtalare gratis och nu undrar jag ifall om det är någonting att ha? Tanken är att byta ut mot original i en E30.
Högtalarna ifråga är coustic power logic HT-804 (4"), då jag inte hittade någonting på Google så frågar jag här.

Nytt projekt, Nissan S13 in å kika! :) https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=322617

Avstängd
598 Inlägg
29 juli 2015
Run-of-the-mill men nyare och därmed bättre än 25+ år gamla originalhögtalare.

118 Inlägg
29 juli 2015
Trådstartare
Nausea skrev:
Run-of-the-mill men nyare och därmed bättre än 25+ år gamla originalhögtalare.

Okej blir väl att byta då.

Tack för svar

Nytt projekt, Nissan S13 in å kika! :) https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=322617

136 Inlägg
30 juli 2015
coustic högtalarna är ju också ca 25år gamla så du lär få prova och lyssna vad som är bäst.

Avstängd
598 Inlägg
30 juli 2015
justxfun skrev:
coustic högtalarna är ju också ca 25år gamla så du lär få prova och lyssna vad som är bäst.

HT serien är från 1997 så bara nästan 25 år gamla.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
31 juli 2015
HT 8xx är iofs från tidigt 2000-tal så runt 15 år gamla.....kul att ni har koll på läget.

Iofs så är 804an bara ett mellanregister, bör delas runt 100Hz som lägst och kräver diskant från 2-3KHz (har för mig att originalfiltret delade vid 2.3KHz).

Coustic HT hade ett ngt ljusare mer "europeiskt" ljud på sin tid jämfört med sina andra amerikanska konkurenter som var lite "feta" i sina ljud. Ngt att tänka på med.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

118 Inlägg
1 augusti 2015
Trådstartare
Lonefox skrev:
HT 8xx är iofs från tidigt 2000-tal så runt 15 år gamla.....kul att ni har koll på läget.

Iofs så är 804an bara ett mellanregister, bör delas runt 100Hz som lägst och kräver diskant från 2-3KHz (har för mig att originalfiltret delade vid 2.3KHz).

Coustic HT hade ett ngt ljusare mer "europeiskt" ljud på sin tid jämfört med sina andra amerikanska konkurenter som var lite "feta" i sina ljud. Ngt att tänka på med.

Okej! Tror att det blir att köpa nytt, känns som dem är lite väl utdaterade. Gissar att det är mer värt att lägga några slantar på något modernare?
Senast redigerat av HanHed (1 augusti 2015)

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
3 augusti 2015
HanHed skrev:
Lonefox skrev:

Okej! Tror att det blir att köpa nytt, känns som dem är lite väl utdaterade. Gissar att det är mer värt att lägga några slantar på något modernare?

Mår de bra är det inget som helst fel med dem som just mellanregister men midbas och diskant måste tillkomma så nytt får du köpa ändå i slutänden wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök