En drömbil som blev verklighet när man var 17 år, men visade sig vara en mardröm motormässigt. Har stått i några år när den nu äntligen ska få ett nytt hjärta. 2JZ-GTE från Toyota Supra MKIV. Drifting är huvuduppgiften för bilen... Visa mer
En liten miniupdate från söndagen. Spånade lite om hur avgassystemet ska dras under bilen eftersom turbon sitter på "fel" sida. Har en bra bild över hur det ska dras så imorgon börjar jag bygga på det.
Gjorde en "fläns" för friskluftintaget till värmepaketet
Liten fortsättning från igår. Gjorde färdigt det andra tornet. Borrade hål att fästa buren med. Väntade med att helsvetsa fast det i bilen, då jag inte orkade sitta kvar idag och brandvakta
Dina "BOXAR" är INTE godkända då de fungerar som en dubbelkniv som skär ner igenom plåten golvet det SKA vara en 3mm plåt i botten som dina sidor på boxen skall stå på kolla reglementet på sbf.se där står allt du bör veta om bur byggnation läs igenom och tänk läsigenom igen och bygg en bur som är GODKÄND inte någon smart lösning som snarare gör buren livsfarlig det är ju för din säkerhet som du bygger den eller hur
Liten fortsättning från igår. Gjorde färdigt det andra tornet. Borrade hål att fästa buren med. Väntade med att helsvetsa fast det i bilen, då jag inte orkade sitta kvar idag och brandvakta
Dina "BOXAR" är INTE godkända då de fungerar som en dubbelkniv som skär ner igenom plåten golvet det SKA vara en 3mm plåt i botten som dina sidor på boxen skall stå på kolla reglementet på sbf.se där står allt du bör veta om bur byggnation läs igenom och tänk läsigenom igen och bygg en bur som är GODKÄND inte någon smart lösning som snarare gör buren livsfarlig det är ju för din säkerhet som du bygger den eller hur
Tack för infon. Kritik är alltid bra
Har haft uppe det här ämnet med några personer bl.a. så mailade jag en tekniker på SBF om det med bilder osv. Men han tyckte inte att det var något bekymmer. Har kollat fram och tillbaka i Appendix J där det finns skisser men kan inte hitta något som säger att det ska vara en platta (Kanske läser dom fel). Men jag har haft det i åtanke nu när jag håller på å svetsa färdigt buren, och min tanke är att sätta en platta under. Har inte svetsat dit boxarna än (drog lite på det pga. av detta) så dom går att ta ut. Men frågan är om man ska köra en plåt som är lika stor som den röret är fäst i eller om man ska bygga den större? Någon idé?
Liten fortsättning från igår. Gjorde färdigt det andra tornet. Borrade hål att fästa buren med. Väntade med att helsvetsa fast det i bilen, då jag inte orkade sitta kvar idag och brandvakta
Dina "BOXAR" är INTE godkända då de fungerar som en dubbelkniv som skär ner igenom plåten golvet det SKA vara en 3mm plåt i botten som dina sidor på boxen skall stå på kolla reglementet på sbf.se där står allt du bör veta om bur byggnation läs igenom och tänk läsigenom igen och bygg en bur som är GODKÄND inte någon smart lösning som snarare gör buren livsfarlig det är ju för din säkerhet som du bygger den eller hur
Tack för infon. Kritik är alltid bra
Har haft uppe det här ämnet med några personer bl.a. så mailade jag en tekniker på SBF om det med bilder osv. Men han tyckte inte att det var något bekymmer. Har kollat fram och tillbaka i Appendix J där det finns skisser men kan inte hitta något som säger att det ska vara en platta (Kanske läser dom fel). Men jag har haft det i åtanke nu när jag håller på å svetsa färdigt buren, och min tanke är att sätta en platta under. Har inte svetsat dit boxarna än (drog lite på det pga. av detta) så dom går att ta ut. Men frågan är om man ska köra en plåt som är lika stor som den röret är fäst i eller om man ska bygga den större? Någon idé?
/Oskar
Det fins inte en bild på just din lösning men montera en platta under som är 3mm tjock och som är större så är det inga problem jag kan lägga upp en bild på hur mina ser ut i morgon men du e med på hur jag menar med "kniv effekten" som du har gjort nu?
Vet själv att det e lite svår tolkat i appendix J har SOVIT med reglementet mer eller mindre under de 2 veckorna som jag byggde min bur men blev inte heller klok på skiten pratade med en i utskottet i 4,5 timmar och då ljusnade det själv så byggde jag en racebur vilken typ bygger du???
Dina "BOXAR" är INTE godkända då de fungerar som en dubbelkniv som skär ner igenom plåten golvet det SKA vara en 3mm plåt i botten som dina sidor på boxen skall stå på kolla reglementet på sbf.se där står allt du bör veta om bur byggnation läs igenom och tänk läsigenom igen och bygg en bur som är GODKÄND inte någon smart lösning som snarare gör buren livsfarlig det är ju för din säkerhet som du bygger den eller hur
Tack för infon. Kritik är alltid bra
Har haft uppe det här ämnet med några personer bl.a. så mailade jag en tekniker på SBF om det med bilder osv. Men han tyckte inte att det var något bekymmer. Har kollat fram och tillbaka i Appendix J där det finns skisser men kan inte hitta något som säger att det ska vara en platta (Kanske läser dom fel). Men jag har haft det i åtanke nu när jag håller på å svetsa färdigt buren, och min tanke är att sätta en platta under. Har inte svetsat dit boxarna än (drog lite på det pga. av detta) så dom går att ta ut. Men frågan är om man ska köra en plåt som är lika stor som den röret är fäst i eller om man ska bygga den större? Någon idé?
/Oskar
Det fins inte en bild på just din lösning men montera en platta under som är 3mm tjock och som är större så är det inga problem jag kan lägga upp en bild på hur mina ser ut i morgon men du e med på hur jag menar med "kniv effekten" som du har gjort nu?
Vet själv att det e lite svår tolkat i appendix J har SOVIT med reglementet mer eller mindre under de 2 veckorna som jag byggde min bur men blev inte heller klok på skiten pratade med en i utskottet i 4,5 timmar och då ljusnade det själv så byggde jag en racebur vilken typ bygger du???
Jo jag är med på hur du menar och det är nu ombyggt med en platta under Jag bygger efter dessa som dom har skrivit i ProInt-reglerna 253-9, 253-10, 253-11.
I_am_lost1 skrev:
snyggt bygge, prem lagd
Tackar
Fixat 3" slang som ska användas för lufttillförsel för kylaren i bagagen
Kapade bort lite metall som var i vägen för kylaren + lättare bil
Blästrade bromsoken så dom ska få lite ny färg
Först grundade med zink
Bästa verktyget när man bygger avgassystem
Byggt av 3" rör
Flyttade över original handbroms på passagerarsidan så den inte är i vägen för den hydrauliska. Måste behålla den för att få den godkänd på gatan