Att koppla ihop båda kretsarna fram så att de blir en enda är ju att be om problem. Genom att göra så sätter man hela principen med tvåkretssystem ur funktion.
Går en slang sönder tappar du tryck på båda kretsarna då de är ihopkopplade = ingen bromsverkan alls.
Ett vanligt tvåkretssystem fungerar på så vis att vänster framhjul och höger bakhjul är sammankopplade i en krets och således höger framhjul och vänster bakhjul i den andra kretsen.
Volvo valde att vara lite finurliga och använde sig av dubbelkolvsok fram och kopplade då en kolv per ok fram till en och samma krets.
Detta medför alltså att om en bromsledning går sönder och en krets faller bort finns det bromsverkan kvar (om än något reducerad) på båda framhjulen och ett bakhjul.
R-bromsarna kommer från bilar som har ABS som standard och där är det lite annorlunda princip, men det är därför de bara har en ledning.
Detta hade du säkert redan koll på, men jag skriver det ändå för de som inte vet.
__________________________________________
Så för att göra en enligt mig "okej" lösning på dilemmat är att göra en "standard" tvåkretslösning. Detta genom att helt ta bort en av ledningarna per framok hela vägen till huvudbromscylindern och plugga där. Se bara till att du tar bort olika kretsar beroende på sida och inte samma krets på båda.
Jag är dock lite tveksam om det är okej (lagligt/reggningsbart) att göra detta, men för mig känns det som den säkraste lösningen.
Har själv gått i dessa tankar då jag har en 940 utan ABS och med dubbla slangar till framoken.
Hellre veta lite om mycket, än mycket om lite.