4458
Sök

Turbon laddar konstigt och svart rök.

13 Inlägg
15 september 2015
Trådstartare
Hej nu är det så att jag köpt en ganska nu 940 och på den sitter a/r.50 turbo m12 och tror den är sönder. Först och främst vill jag säga att när jag kör och växlar så om jag ligger i 3:ans växel så laddar bilen 1.5 bar och sedan sjunker (gör det i alla växlar förutom 5:an) och det konstiga är när jag ligger i 5:an så laddar den 1.5 bar men sjunker inte vad kan det bero på? ett annat problem är vid gaspådrag så kommer svart rök ut från avgasröret. Ganska mycket. Och såklart dricker den motor olja. Min tanke är att något lager är sönder i turbon.

Highland Street Crew
170 Inlägg
15 september 2015
Låter dom den turbon är helt slut, skaffa en ny smile

13 Inlägg
15 september 2015
Trådstartare
Tack konstigt nog är den ca halvår gammal wink men men tack för svaret. Då jag läst om svart rök och inte sätt någon skriva om att turbon är sönder då så blev det bäst att fråga någon kunnig smile

Highland Street Crew
170 Inlägg
16 september 2015
weaman10 skrev:
Tack konstigt nog är den ca halvår gammal wink men men tack för svaret. Då jag läst om svart rök och inte sätt någon skriva om att turbon är sönder då så blev det bäst att fråga någon kunnig smile

Du kan iofs ha en luftläcka nånstans, så prova att trycktesta bilen, kan även vara LMM så är kass men då borde du få felkoder...

Sök