2623
Sök

Plastdetaljer blänker för mycket, kan man få det lite mattare?

11 Inlägg
18 september 2015
Trådstartare
Har precis monterat på lite nya plastdetaljer på bilen, lister och dylikt. Dom är som sagt gjorda i plast, som dessutom är väldigt glansiga, nästan som om det sitter plast kvar på plasten om ni förstår vad jag menar..
I sig passar det bra, precis som jag tänkt. MEN hela bilen som är folierad i en väldigt matt färg, går inte ihop sig riktigt. Finns det något sätt att få plast att inte blänka så mycket, så att man får en lite mattare nyans. Visst löser det sig säkert med tiden men vore kul att snygga till det lite i helgen..
Senast redigerat av Ciiindr (18 september 2015)

10 163 Inlägg
18 september 2015
plasti dippa listerna matt svarta eller annan valfri kulör eller foliera i samma färg som bilen.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

11 Inlägg
18 september 2015
Trådstartare
Bilen är folierad i en väldigt matt och vit färg. Listerna med mera är vita men dom glänser nå fruktansvärt, som en spegel. Skulle helst vilja hitta nå husmorsknep/medel att bara köra på som tar bort det värsta tillfälligt åtminstone.

10 163 Inlägg
18 september 2015
Ciiindr skrev:
Bilen är folierad i en väldigt matt och vit färg. Listerna med mera är vita men dom glänser nå fruktansvärt, som en spegel. Skulle helst vilja hitta nå husmorsknep/medel att bara köra på som tar bort det värsta tillfälligt åtminstone.

Vad är det för lister som är vita ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

1 966 Inlägg
18 september 2015
Det är bara att foliera listerna med samma folie du använde till övriga bilen.

Eller är det såna där "skrovliga" lister? Isåfall kan det ju vara lite knepigt. Wrinkle paint borde funka, alt om du dippar dom, dipp hittar du på Biltema; går under namnet gummifärg.

11 Inlägg
18 september 2015
Trådstartare
Kanske ska förtydliga mig lite till!

Är diverse lister, en spoiler med mera som det gäller. Grejen är att det är svart text på några lister, lite rally med namn och flagga etc. Så jag vill inte foliera hela listen för då försvinner hela poängen. Jag vill bara att den vita delen av listen inte ska skina som en spegel. Lurigt.. ;-)

1 966 Inlägg
18 september 2015
Jaha, det är så det ligger till. Då blir det lite klurigt. Ingen aning vad man kan göra, matta ner dem med otroligt fint sandpapper?

Forummoderator
26 344 Inlägg
18 september 2015
En bild hade ju inte skadat..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

70 Inlägg
18 september 2015
plastidip är räddningen, finns både matt-klarlack och vit som är matt smile bara maskera lite slarvigt o sen dra bort de överflödiga smile enkelt och blir snyggt!

Sök