23 september 2015
Trådstartare
Hej!
Jag söker en bil att pendla med, 7.5 mil t.o.r (1500 mil totalt / år, vilket inte är mycket egentligen)
En riktig motorvägskryssare behöver jag, då det är 100/110 större delen av vägen.
Kör med en Saab 9-3, 04 i dagsläget. Det funkar bra, den dricker 0.74L/Mil. Ägandet har varit någorlunda problemfritt.
Men nu är jag ute efter något nytt, letar för fullt. Men har väldigt svårt att få något konkret att leta efter. Därav så behöver jag eran hjälp.
Upp till 100 000 kr, kan gå högre vid behov. (Det tar emot att köpa en bil med 20 000 Mil eller mer för de pengarna)
Gärna kombi.
Diesel är det primära jag letar efter, bensin går ann.
Manuell 6 växlar.
Låga varvtal i 110 km/h. (Förbrukning)
Låg skatt, då jag enbart kör 1500 mil/år.
Säker och bekväm.
Gärna skinn och finare utrustning.
Xenon i halv, ej krav i hel.
Problemfritt (Hade för övrigt gärna kört med en gammal diesel Mercedes, men har ej plats för reservdelsbil eller ställe att skruva på) Därav behövs en nyare bil.
Jag har kollat en del på Audi A4, 09 & upp. Men känns som ägandet blir alldeles för dyrt.
A3 hade kanske varit perfekt. Men den finner jag däremot enormt grotesk bakifrån.
Kollat lite på BMW, men finner inredningen med mätarhus och dylikt under förväntan.
Det är framför allt "premium" märken jag är intresserad utav.
Vill kunna känna mig "stolt" över mitt bilägande, det skulle jag dessvärre inte vara av en Hyundai i10.
Tack på förhand!
Senast redigerat av Jawohl (23 september 2015)