Tja!
Nu var det dags för en nyare begagnad bil och jag har lite svårt att hitta något som jag känner är vettigt.
Tänkte att jag kollar efter lite tips här.
Jag och sambon kör en hel del, då när hon jobbar så går det inga bussar och när jag ska till min arbetsplats så tar det 1h 20 min med buss, tar jag bilen så tar det bara 10 min så rätt självklart tar jag bilen.
Så jag letar efter en relativt snål diesel/bensin bil 0.5-0.7 l/milen vore ju bra för en bensin och lite lägre för diesel såklart.
Fördel är om den inte är alltför klen och tråkig/död att köra.
Bilen ska ha manuell Vlåda, om den inte mot all förmodan skulle kunna bevisas snålare med automat.
Skatten får helst inte överstiga 2000kr, men sparar jag inte på andra kostnader är det inte hela världen om skatten är lite dyrare.
Den ska inte vara hemsk att försäkra heller, men betalar ca 10k per år för bilen jag har nu, så lite mer än det är ingen fara, men mindre skadar ju inte. ( Det är helförsäkring med obegränsade mil).
En stor fördel är om bilen är riktigt hållbar med, eftersom den körs en hel del vill man ju inte behöva byta mer en slitagedelar alltför ofta.
Interiören ska väl helst inte vara alltför billig heller.
Märken jag själv har kollat på en del är vw och bmw då det är märken jag ägt innan och gillat, men för tillfället är jag lite osäker på vw modellerna pga dom senaste utsläppsskandalerna osv.
En av modellerna jag kollat en del på ska återkallas och vet inte riktigt vad det innebär.
Min budget ligger mellan på ca 75-80k, kan gå upp en del för en riktigt bra bil dock.
Så ös på med vettiga förslag.
Tack på förhand.