2710
Sök

Volvo 940 ltt spikningar?!

14 Inlägg
14 oktober 2015
Trådstartare
Tjenare! Nu är de så att jag skaffat mig ett bränslechip och ett ställbar wastegate från timos motor och stött på ett litet problem (tror jag). De första som hände var att vid maxladd klippte hela bilen så de kändes som en tvärnit, efter lite research har jag kommit fram till att det förmodligen är slangen mellan lmm och turbo som suger ihop sig, är tydligen vanligt. ...men igår kväll när jag körde en lugn kväll me sterion nere på noll så mkt e jag när jag drog på på låga varv på 5an att det knastrade lite...sad inte så haj på hur de ska låta men för mig kunde de varit nåt som låg löst o vibrera eller något med? Folk skriver mycket om det här dubbelmassesvänghjulet som fick mig att fundera, den vibrerar också en del om man stämplar fullt på 5an i låga varv, frågan är- är det spikningar jag hör ?isåfall vad tar jag mig till? Borde väl inte spika med bränslechip? Laddar 0,8-0,9 bar ca för övrigt Tack på förhand /jocke.

3 173 Inlägg
14 oktober 2015
Lättast är ju att kontakta Timos om felen uppstod efter montering av chip å klocka ?

14 Inlägg
14 oktober 2015
Trådstartare
Gjorde det när jag märkte klippningarna först o då tyckte dom det va konstigt o sa att dom aldrig haft problem förr o att andra kunder har laddat 1,2-1,3 bar me de chipen...dom misstänkta spikningarna har jag hört av mig om med men inte fått svar på.

Sök