2744
Sök

D24, Startproblem

mopar300
12 december 2011
#61
menar att den e otät i munstycket,som är inne i toppen...är den gammal å sliten ¨så kanske den e sliten och otät...kan du inte själv så får du lämna in spridarna så får dom tryckprova dom..skall öppnas vid ett specellt tryck och inte droppa...

195 Inlägg
13 december 2011
#62
Ja, jo det kommer jag att göra ska ta med dem nästa vecka till skolan och provtrycka.


29 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
#63
Tror nästan ja har kommit på felet själv.. smile Kom på att ja bytte en spridare för att den läckte å då tog ja en spridare ifrån en med hydraliska lyftare, alltså den ifrån tdi¨n.. och dom  släpper ut vit 155bars tryck.. medans den ifrån TDn släpper ut vid 135bars tryck..Kan detta va anledningen till de konsitga knacket??

3 292 Inlägg
13 december 2011
#64
Dippeh skrev:
Tror nästan ja har kommit på felet själv.. smile Kom på att ja bytte en spridare för att den läckte å då tog ja en spridare ifrån en med hydraliska lyftare, alltså den ifrån tdi¨n.. och dom  släpper ut vit 155bars tryck.. medans den ifrån TDn släpper ut vid 135bars tryck..Kan detta va anledningen till de konsitga knacket??

Du kan under några som helst omständigheter inte använda några andra spridare än sånna som ska sitta där.. det är skillnad på turbospridare och sugspridare.. så ja.. det kan mycket väl orsaka att bilen inte går som den ska.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

63 Inlägg
13 december 2011
#65
är ingen skillnad på tic och td spridarna, så den borde gå bra, ta loss en av de gamla och den du böt o kolla om det står 155bar på båda.


Sothora <3
1 201 Inlägg
14 december 2011
#66
learn by doing wrong.

Något är ju galet med din "nyrenoverade" motor.. bara att börja om och göra rätt gå igenom allt igen.

Bildemonterare samt egen verkstad. !

29 Inlägg
15 december 2011
Trådstartare
#67
vafan menar du med att börja om???

mopar300
15 december 2011
#68
starta motorn ta en blocknyckel (nr 17) å lossa lite på ett spridarrör (lossa vid spridaren) en i taget ,bara lite så hör du vilken spridare som funkar respektive inte funkar..gå igenom alla så kan man konstatera vilken som e ev trasig...
kan vara så att det skit sitter ngt ngn stans ex i pumpen/spridare....

Sothora <3
1 201 Inlägg
15 december 2011
#69
gå igenom alla saker igen! Ingen renoverar vell en dieselmotor och inte provtrycker spridarna??

Bildemonterare samt egen verkstad. !

179 Inlägg
28 oktober 2015
#70
passar på att låna denna tråd jag me, har en 945 tdic som inte startar på nyckel,

går hur bra som helst och går att putta igång på 5 meter men startar inte på nyckel, klickar på magnetventilen, har provat dra direktplus.

köpte bilen så, men dagen efter starta den på nyckel och vägrar nu igen.

kan lägga till att bilen ståt i ca 6 år.

Terror, världskrig, bränna barn i stora ugnar.


Sök