2499
Sök

Passat 04 hackar och puttrar

18 Inlägg
28 oktober 2015
Trådstartare
#1
Har en passat 2003, 25' mil som börjat hacka, den tänder inte på alla cylindrar tror jag. Låter som en gammal träbåt och den gula lampan för avgas nånting, blinkar.
Men bara ibland, sen går den bra, sen strular den, så håller den på så..
Var inne och bytte en tändspole, och då funkade det i en dag, sen började den igen.
felsökte den och fick upp sju felkoder. Men jag förstår inte hur man laddar upp bilderna på dom koderna här sad

293 Inlägg
28 oktober 2015
#2
Kimberlycfc skrev:
Har en passat 2003, 25' mil som börjat hacka, den tänder inte på alla cylindrar tror jag. Låter som en gammal träbåt och den gula lampan för avgas nånting, blinkar.
Men bara ibland, sen går den bra, sen strular den, så håller den på så..
Var inne och bytte en tändspole, och då funkade det i en dag, sen började den igen.
felsökte den och fick upp sju felkoder. Men jag förstår inte hur man laddar upp bilderna på dom koderna här sad

Skriv av numren och posta dem här.

Egen
277 Inlägg
28 oktober 2015
#3
När är den fullservad sist?

18 Inlägg
29 oktober 2015
Trådstartare
#4
P1355, P1358, P1361, P1364, P1479, P0300, P0304.

Vet inte ang service. Köpte den i Sept.
Då började ABS systemet lysa, någon givare bak, lämnade in 3 ggr, problemet fortsatte. 4e gången fixade dom problemet, men skrapade hela sidan på bilen ist. Så då skulle jag lämna in den på lackning. Som kompensation lovade han att bjuda på en service, men jag ser ju att det gamla biltema oljefiltret etc fortfarande sitter kvar, så han sket ju i det han sad

Avstängd
10 388 Inlägg
29 oktober 2015
#5
Kimberlycfc skrev:
P1355, P1358, P1361, P1364, P1479, P0300, P0304.

Vet inte ang service. Köpte den i Sept.
Då började ABS systemet lysa, någon givare bak, lämnade in 3 ggr, problemet fortsatte. 4e gången fixade dom problemet, men skrapade hela sidan på bilen ist. Så då skulle jag lämna in den på lackning. Som kompensation lovade han att bjuda på en service, men jag ser ju att det gamla biltema oljefiltret etc fortfarande sitter kvar, så han sket ju i det han sad

P1355 (1), P1358 (2), P1361 (3), P1364 (4);

Cylinder (X) Ignition Circuit: Open Circuit

Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Misfire
No Spark

.

Possible Causes

Faulty Ignition coil(s) with output stage
Fuse(s) faulty
Wiring and/or Connector(s) from coil(s) to ECM faulty

.

Possible Solutions

Check/Replace Coil(s)
Check Fuse(s)
Check Wiring and/or Connector(s)

- - - - - - - - - - - - - - - - -

17887/ P1479/005241 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure

Possible Causes

Fuse(s) faulty
if the blade wheel (rotor) in the vacuum pump is stuck, most probably a fuse will burn
Hoses from/to Brake Boost Vacuum Pump faulty
Brake Boost Vacuum Pump faulty
the blade wheel (rotor) in the vacuum pump is stuck

.

Possible Solutions

Check / replace fuses
check if the blade wheel (rotor) of the vacuum pump is stuck, otherwise the fuse will burn again
Check Hoses from/to Brake Boost Vacuum Pump
Check Brake Boost Vacuum Pump
check if blade wheel (rotor) is stuck
Perform Output Test
Perform Short Trip in Basic Settings. Group 008 is commonly the self test for this system and may be activated Key On, Engine Off. If needed activate basic settings using [On/Off/Next] and pump the brake pedal.

.

Special Notes

When this fault is stored in conjunction with misfire and system lean fault codes check the PCV system and any other possible sources of engine mechanical vacuum leaks. Although PCV failure is most common on the 1.8T engines equipped with the auxiliary vacuum pump, any engine with low vacuum can cause that electric pump to run excessively - resulting in this fault code.

- - - - - - - - - - - - - - - - - -

16684/P0300/000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

Possible Causes

Air Intake System leaking
Fuel Supply faulty
Injector(s) faulty
Ignition Cable(s) and/or Spark Plug(s) faulty
Ignition Coil(s) faulty
Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18) stuck/open
Camshaft Position Sensor (G40) faulty

.

Possible Solutions

Check Misfire Recognition
Check Air Intake System
Check Fuel Supply
Check Injector(s) and Injector Sealing
Check Ignition Cable(s) and Spark Plug(s)
Check Ignition Coil(s)
Check Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18)
Check Camshaft Position Sensor (G40)


Special Notes

This DTC indicates that one or multiple cylinders are misfiring, but the ECU fails to identify the cylinder.

- - - - - - - - - - - - - - - -

16688/P0304/000772 - Cylinder 4 Misfire Detected

Possible Causes

Ignition system
Fuel injectors
Fuel pressure
Running out of fuel
EVAP canister purge valve
Evaporative emission system
Low compression
Base engine problems
Controle Module damaged

.

Special Notes

This feature search for engine misfire in a specific cylinder. Most of the time the cause for a misfire is a lack of combustion in a cylinder due to absence of spark, poor fuel metering, or poor compression.


- - - - - - - - - - - - - -


17887/ P1479/005241 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure

Kan även, vilket jag vet av egen erfarenhet vet, vara så enkelt som bromsljuskontakten.
Senast redigerat av it_mutt (29 oktober 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

18 Inlägg
29 oktober 2015
Trådstartare
#6
Tack smile Jag har bytt 2 av 4 tändspolar.

1 122 Inlägg
29 oktober 2015
#7
Kan även vara tändslutsteget

gasa nu foer faen!


Sök