Hallå!
Herre jösses, va ju exakt 6 månader sedan jag uppdaterade här!
Det har såklart hänt en del under denna tid, men inte så mycket som man kanske tycker man borde hunnit..
Största anledningen till detta är att vi har skaffat oss en gård. Man kan köpa mycket för pengar, men inte allt. haha
Vi kommer att flytta i september så det är rent kaos i garaget! Jävlar va skit man samlar på sig med tiden!
Hur som! Här kommer lite härliga bilder på vad som hänt i kronologisk ordning:
Skickade lite prylar på ytbehandling!
Sen fick jag ett ryck att städa lite, strax efter så kapade jag klart karossen, nu ska ja bocka lite rör och svetsa
Lite skillnad!
Såklart!
Nu fick jag hem detta igen! Bromsskivorna kunde vi dock inte behandla då vi inte vet vilken typ av stål det är, hårdhet etc..
Denna ytbehandling heter surzink.
sen va ja och fixade material till att göra packning med, då DSG såklart
Tanken va nu att lacka alla bärarmar och sådant själv...Men jag skrotade det alternativet redan efter bara en del.
En till orsak till att jag inte hinner med min bil så mycket som jag vill, är att jag även bygger en formula 3 med min morbror.
Här har ja då blästrat allt som ska lackas. tyvärr så vart det liggandes ett tag och började rosta lite, men det löste sig ändå!
En tid gick och jag kände att ja ville göra något, så jag gjorde rent startmotorn och la på lite ny färg!
Visade dock sig vara helt förgäves då jag hitta detta i min låda några veckor senare....
Nu blir det ZF istället!
Nu passade ja på att beställe hem lite grejer från pro-jay i staterna... såklart åkte ja på varenda avgift som finns på dessa, så de vart på tok för dyra.. tror ja gav ca 2400 för allt ink frakt. och sen vart de omkring 850 i importavgift. KUL!
Sen blev det avbrott i bygget. Nu var det knutstorp och ssm! så otroligt lätt att byta växlar på dessa bilar!
Hemma igen och taggad på att bygga på mitt egna. Gjorde en packning till projay adaptern, men glömde ta nå kort på den...
jag fick efter en tid hem mina prylar från lacken. nu anlände äntligen dessa med!
Mitt i allt flyttkaos så vill jag ju montera lite grejer! xD
har fixat nya toe stag.. eller tja.. dessa böt jag bort förut mot lite lack jobb.. nu böt jag tillbaks dem! haha
Nu börjar jag göra bilen redo för flytt.. observera att det sitter ett lite smått brett däck till höger
19x11
rätt tight med et 28 och utan spacers
framoken va otroligt skitiga.. de kunde de ju inte vara.
Till sist så har jag dessa. nya rutor till bilen.. lexana såklart.
Vi får se hur snart jag hinner med en ny uppdatering!