3678
Sök

Audi A6 -96 Airbaglampa lyser

78 Inlägg
5 november 2015
Trådstartare
Hej

Airbaglampan lyser på min Audi efter att ha stått still ett år, den lös inte innan.
Nytt batteri är i bilen och har provat att ha bilen igång ett tag för att se om den slocknar, men icke.

Läste på nätet att någon kontakt under förarsätet kan börja glappa men det verkar bara som det finns en kontakt för stolsvärmen på denna bil, har bara Airbag på förarplatsen.

Har inte tillgång till VAG felsökningsgrejamoj så tänkte om någon har några tips om vad som kan hänt som man kan testa? Eller något enkelt trick som får den att sluta lysa hela tiden!

Med vänlig hälsning

Mod: Airbaglampan har inget med Generell felsökning (Motorteknik) att göra, låser.
Senast redigerat av Heh (5 november 2015)

4 482 Inlägg
5 november 2015
kan bli så att lampan tänds när batt, dör,måste nog släckas med "dator"..alternativ en avläsning åxxå.
Senast redigerat av zzr94092 (5 november 2015)

78 Inlägg
5 november 2015
Trådstartare
Ja det är nog en felsökning som måste göras smile Tack ändå!

1 271 Inlägg
5 november 2015
Om du har kontakten under förarstolen är den gul och ja det är en väldigt vanlig felkälla. Felkoden för airbag nollas med lämpligt instrument.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

4 482 Inlägg
6 november 2015
bör inte kabeln vara orange?..Men TS skriver att han bara har airbag i ratten förövrigt..

1 271 Inlägg
6 november 2015
zzr94092 skrev:
bör inte kabeln vara orange?..Men TS skriver att han bara har airbag i ratten förövrigt..

Jag har bara sett gula. Det sitter kraschsensorer i dörrarna som jag tror är kontakterade under stolen.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017

Sök