3426
Sök

Övertryck i kupe?

Lée Rònk
38 Inlägg
7 december 2015
Trådstartare
Hejsan.

Nu när det är lite fuktigt i luften och kallt på dagarna så bildas det väldigt mycket vatten på rutan, vilket då medför att man får öka fläkten när man ska köra iväg så att rutan blir fri från imma. När jag gjorde detta så drog jag även ner rutorna en liten bit, och märkte då att fläkten steg i varvtal, som att det var enklare att blåsa.

Har även svårt att stänga dörrarna. Men kanske det värsta av allt är att om jag drar ner rutorna, räcker med 1-2cm så blir ljudet från min ljudanläggning betydlig fylligare. Stiger ett par dB samt att ljudet blir mer dynamiskt och det låter som att de bakre högtalarna når fram till mig mer.

Funderar på om detta har med att min kupe är för tät? Någon som har erfarenhet av detta? Har installerat ett eftermarknads system och tätat/ljuddödat bilen ganska rejält. Tror att detta har medfött övertrycket. Kör med en 12" i hatthyllan och 4st 5.25or i vardera sidor. Har endast 2 dörrar då det är en kupe. Basen spelar rätt upp i taket, in i kupen. Kanske man ska testa att fasvända basen?

Mvh Anders

EDIT: Har läst runt lite om detta, tycks vara ganska normalt på en CLK 208a att det är ett ganska stort tryck i kupen. Många har svårt att stänga dörrarna pga. detta. Vet dock inte hur man ska fixa det. Kanske borra ett par hål i torpedväggen tongue
Senast redigerat av Prawler646 (7 december 2015)

Sök