Vad är det för bil du tänkt koppla in allt i? vad vill du få ut av det (spela högt eller finlir).
Vill du byta eller behålla stereon du har nuvarande? Samt vad är din budget?
Slutsteg är dumt att snåla på, Om budgetten säger stopp så skulle jag rekommendera att kolla begagnat då man kan få riktigt bra grejer för en billig slant.
Pioneers basar har jag ingen erfarenhet utav men Pioneer brukar vara ett kvalitets märke (iallafall vad det gäller Stereo's)
Är det en original stereo du har i bilen så behöver du en hög - låg nivå omvandlare.
http://www.brl.se/sv/artiklar/rockford- … naler.html liknande denna.
Och den kopplas in till högtalare i hatthyllan för att sedan koppla in lågnivåkablarna till den (RCA kablar)
Annars kopplar du som så
Lågnivå : Baksida stereo - Slutsteg (Obs ska ligga separat från pluskabeln för att minska risken för störningar)
Dessa som skickar ljudsignaler från Stereon till slutsteget.
Minus : bälteshållare bak (slipa bort färgen så du får plåtren yta för bästa kontakt) till slustegetets - plint
Du vill ha så bra jordning möjligt för att utesluta en hel skuta problem som en dålig jord kan tillföra.
Plus : Från batteriets + pol till slustegetets + plint. Glöm ej säkring max 30cm ifrån batteriet!
Detta för att utesluta att hela kabeln & eventuellt bilen brinner upp ifall något oförutsägbart händer.
Remote : Från stereon till slutsteget (Alternativt från något som får tändningsström när du vrider nyckeln till läge 1)
Denna ger signal för slutsteget att starta
Högtalarkablar : Från baslådan till slusteget (Var noga med plus & minus på dessa)
Har du 2 basar eller fler och 1 är felkopplad så får du fasfel och basljudet försvinner då dom tar ut varandra.
Tillför gärna om jag har glömt något.