3704
Sök

Volvo 244 -88 Går dåligt

72 Inlägg
25 december 2015
Trådstartare
Hejsan!

Har en Volvo 240 -88 med B230F som går lite dåligt och ibland startar den inte alls.

Vi börjar med hur den går dåligt: De smäller i luftburken lite då och då, han motar när man gasar på, som om att han stryper sig själv och då smäller han även i luftburken. Han går bra upp till ungefär 4000rpm sen börjar han mota.
Sitter 531 topp på med nya stift (BPR6ES) kanske ska vara andra stift? Tändningen står fel? kuggat? LMM fungerar de vet jag. Någon som har tips på vad de kan vara? Någon givare? Bränslerelät å pumpen verkar i alla fall gå.

Sen ibland dör han bara och vägrar starta. Så startar han bara ibland och går bra på tomgång å allt.

Någon som haft ett liknande problem?

Tacksam för hjälp! roll

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
25 december 2015
Sitter tändkablarna rätt?
Missade att den går bra upp till 4000.
Då är det något annat.
Senast redigerat av alexbenhard (25 december 2015)

...has left the building...
4 474 Inlägg
25 december 2015
Tändningen verkar vara off om det smäller i insuget, lite väl mycket förtändning låter det som...Kolla så att kamaxel,vevaxel samt rotorn pekar mot respektive märke i "grundläget". Fin-justera tändningen med tändlampa enligt Volvos instruktioner.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

72 Inlägg
25 december 2015
Trådstartare
dawwe skrev:
Tändningen verkar vara off om det smäller i insuget, lite väl mycket förtändning låter det som...Kolla så att kamaxel,vevaxel samt rotorn pekar mot respektive märke i "grundläget". Fin-justera tändningen med tändlampa enligt Volvos instruktioner.

Tackar för svar! Jag ska kolla det lite noggrannare. Jag tror heller inte BTR:en verkar släppa igenom bränsle, kan det också vara boven tro? Och även till att han inte startar ibland.

72 Inlägg
25 december 2015
Trådstartare
alexbenhard skrev:
Sitter tändkablarna rätt?
Missade att den går bra upp till 4000.
Då är det något annat.

Tändkablarna bör sitta rätt, han går ju på alla cylindrar och går hyfsat upp till 4000rpm

Sök