3168
Sök

Var kan man provlyssna framsystem?

20 Inlägg
14 november 2005
Trådstartare
Undrar om någon vet bra ställen (gärna nära växjö) där man kan lyssna på lite framsystem. Även tips på bra framsystem uppskattas (skriv gärna länkar)!

Ska bygga nytt nu under vintern men vill lyssna innan jag handlar något!

Har lyssnat på Dls Iridium 6.3, Focal K2 Power KP165 samt Genesis A16 men vill gärna lyssna på fler!

Jag är på jakt efter riktigt bra ljud så det får kosta.

Är tacksam för hjälp!

------saab-----

28 Inlägg
15 november 2005
Du skulle försöka få ta på nån med DD!Lovar att du smällter av njutbarhet...Synd att du inte bodde i sthlm då hade du kunnat få lyssna på mitt!

20 Inlägg
15 november 2005
Trådstartare
Fredrik 945 skrev:
Du skulle försöka få ta på nån med DD!Lovar att du smällter av njutbarhet...Synd att du inte bodde i sthlm då hade du kunnat få lyssna på mitt!

jo men vill ju inte åka hur långt som helst! har inte hittat så många ställen man kan lyssna och det är synd. Man vill ju liksom inte slänga ut en massa pengar på nogot man inte hört!

har du nån länk till nåt företag som säljer DD?

------saab-----

914 Inlägg
15 november 2005
Men hur e det med ljudstudion i växjö ? kan man inte lyssna där såg att dom hade lite basar å sånt ikopplat när jag var där

781 Inlägg
15 november 2005
mds? finns väll i växjö? sen blir aldrig ljudet samma i en affär som i en bil.. tänk även på det när du handlar.

20 Inlägg
15 november 2005
Trådstartare
timpan_87 skrev:
mds? finns väll i växjö? sen blir aldrig ljudet samma i en affär som i en bil.. tänk även på det när du handlar.

tror inte MDS finns i växjö. Mds blir det nog inte, har inte hört något mds-system som fallit mig i smaken (inte än iaf). Har provat lite av deras produkter och inte varit helt nöjd med kvaliten!!

Nej det är anorlunda när de sitter i en bil men man kan ju iaf få lite känsla för hur det kommer att låta.

------saab-----

28 Inlägg
16 november 2005
Länk till DD!: www.soundpressure.com

Lycka till.........Tror inte du missnöjd

71 Inlägg
16 november 2005
bmw750 skrev:
kadå, jag har, jag är på väg att bli levenratör av DD.. skall dema en hel del med dom..

haha en leverantör som inte vet vad verkningsgrad är big_smile
han skulle jag handlat mycket av..

men åter till frågan: ta och köp mds eller clas ohlson grejer i stället..
det är tydligen det bästa här på forumet big_smile

136 Inlägg
16 november 2005
bmw750 , var kan man provlyssna dom i sthlm ?

Man måste ju lyssna runt... var ju sugen på dls iridium ,men vidgar gärna mina vyer. Dock måste jag nog vänta med att köpa pga sambon inte gillar mina teknik köp.... hehe

/Johan
Senast redigerat av rotel (16 november 2005)

4 571 Inlägg
16 november 2005
Deejay_Alive skrev:
bmw750 skrev:
kadå, jag har, jag är på väg att bli levenratör av DD.. skall dema en hel del med dom..

gillar du inte forumet så läs inte då! kan du skriva nått seriöst utan att balla ur i någon tråd?  frågan var om man kunde provlyssna nånstans i närheten. inte vad han skall köpa!

Driver
2 111 Inlägg
16 november 2005
Deejay_Alive skrev:
bmw750 skrev:

Hej Mr.Deejay
Undrar om du i någon tråd kunde visa att du har passerat åldern 12 och slutar med pajkastandet. Inget vi på forumet uppskattar. Tror däremot att många skulle uppskatta om du kunde börja uppföra dig. Tack för mig.

mvh Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

71 Inlägg
16 november 2005
Jo visst kan jag det , jag bara sa vad jag tyckte , och vad jag kunde se så var frågan kommen till vad han skulle köpa.. och det är ju ganska tydligt i det här forumet tongue och sen till bmw750 , jag tycker det är konstigt att en leverantör inte vet vad han säljer , utan bara kolla på märke och prislapp , tycker inte resten det , eller är ni lika blåsta?

136 Inlägg
16 november 2005
Deejay_Alive skrev:
Jo visst kan jag det , jag bara sa vad jag tyckte , och vad jag kunde se så var frågan kommen till vad han skulle köpa.. och det är ju ganska tydligt i det här forumet tongue och sen till bmw750 , jag tycker det är konstigt att en leverantör inte vet vad han säljer , utan bara kolla på märke och prislapp , tycker inte resten det , eller är ni lika blåsta?

Lika blåsta som ?

Du det där inlägget blev inte bättre direkt....

Fartdåre!
592 Inlägg
16 november 2005
rotel skrev:
Deejay_Alive skrev:

Lika blåsta som ?

Du det där inlägget blev inte bättre direkt....

Snälla hål er till ämnet!

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

Administratör
11 911 Inlägg
16 november 2005
Instämmer med ovanstående inlägg. Håll er till ämnet. Har ni inget svar på den ställda frågan så låt bli att skriva istället för att provocera fram massa skit och skriva otrevliga och orelevanta inlägg!

Mao. Skriv relevanta och vettiga inlägg, eller håll tyst!

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

136 Inlägg
16 november 2005
bmw750 ?

Du har inte lust att svara på det jag skrev tidigare i tråden `?  hihi smile

ha det bra

/Johan  smile smile

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
16 november 2005
mds blir bara bättre o bättre deras dyrare grejer är riktigt bra nu för tiden
och deras billiga suger precis som alla andras billiga

Bmw osv..

10 287 Inlägg
16 november 2005
Det finns ingen automatik i att dyrare saker skulle vara bättre. Exotiska handtillverkade korta serier som är dyra att tillverka behöver inte alls vara bättre än långa tillverkningsserier med bra produktkontroll.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

136 Inlägg
17 november 2005
bara att återkomma, jag vill lyssna! smile

/johan

20 Inlägg
17 november 2005
Trådstartare
Fredrik 945 skrev:
Länk till DD!: www.soundpressure.com

Lycka till.........Tror inte du missnöjd

Var inne där och kollade. Hittade bara två framsystem och det stog inte mycket om dom. Är mest sugen på ett 3-vägs system och det hade dom inget.
Finns inga andra sidor där dom sälger mer DD?

Men dom hade en hel del trevliga baselement.

------saab-----

Sök