2971
Sök

Honda del sol vti bluddrar vid jänm gas?! hjälp

56 Inlägg
26 mars 2014
Trådstartare
Hejsan! Har märkt en grej på bilen, ibland så bluddra den vid jämnt gas? Vad kan va felet?

bluddrar tills man ger gas eller släpper gasen. någon som har en anning vad som spökar?

Kokar ris
923 Inlägg
26 mars 2014
börja med att kontrollera felkoder, känns det som misständningar eller vad menar du med bluddrar? hackar o rycker?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

56 Inlägg
26 mars 2014
Trådstartare
cenoxide skrev:
börja med att kontrollera felkoder, känns det som misständningar eller vad menar du med bluddrar? hackar o rycker?

har kollat felkoder, har inte fått fram något. asså vet inte hur jag ska förklarar. typ som när man får "bensin torrt" bluddrar lite sådär. men så fort man gasa lite som går han jämn.

ska kolla filtret ifall de är skit eller nåt i de imorgon.

Kokar ris
923 Inlägg
26 mars 2014
vilken motor sitter i? kan vara fel på spjällägesgivare (TPS-sensor), eller mapsensor möjligen, kolla även så att tändstiftsbrunnarna inte har fått olja i sig från en dålig ventilkåpspackning

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

56 Inlägg
26 mars 2014
Trådstartare
cenoxide skrev:
vilken motor sitter i? kan vara fel på spjällägesgivare (TPS-sensor), eller mapsensor möjligen, kolla även så att tändstiftsbrunnarna inte har fått olja i sig från en dålig ventilkåpspackning

okej! tack för tipset. ska kolla imorgon.

sitter b16a2 i den

23 Inlägg
4 januari 2016
Sorry att jag startar upp tråden igen, men jag undrar bara om du fick svar på problemet.

56 Inlägg
16 januari 2016
Trådstartare
edwardbergen skrev:
Sorry att jag startar upp tråden igen, men jag undrar bara om du fick svar på problemet.

Tyvärr fick inte ordning på de. Men tror att de var fördelaren som är knas

Sök