2404
Sök

Förstabil Mercedes Benz e200

25 Inlägg
19 januari 2016
Trådstartare
Hej,
Vad tror ni om en sådan här som förstabil?

http://www.blocket.se/alvsborg/Mercedes … 20&w=3

Pigg?
Rolig på vintern?big_smile

Tack på förhand:)

Saabifierad
2 031 Inlägg
19 januari 2016
Mycket pengar för en första bil.
Visst har den inte gått så långt men ändå, du borde kunna hitta liknande modeller som rullat 22-26.000 mil för en tredje del av priset.
Fördelen med gamla 200E är att de sällan rullar som ungdomsbilar = inte så värst slitna.
Pigga är de inte, men det är inte heller Volvo 740.
Rätt så roliga är dem på vintern, men de är stora.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Forummoderator
18 038 Inlägg
20 januari 2016
En rejäl släde! Haft sjukt mycket Mercedes genom åren. Mekaniskt lätt och meka med OM den nu går sönder... Den tål en hel del stryk. Sköter du bilen väl så tror jag inte värdet sjunker så mycket. Kanske tvärt om? Sladda på du på men sköt bilen! Eftersom den troligen är rostfri i princip så ska den tvättas ofta.

För rostar gör de! Rejält! Så: Bra, enkel bil som brukar knalla på. Drar inte så mycket när man väger in storleken. Den känns större än den är i början.
Du bör kolla:

Rost!

Torkaren löper i en kuliss och kan slamra ibland.

Temperaturreglagen i bilen är en per sida. De lägger av ibland och då blir det kallt på den sidan. Detta är dock mycket enkelt att fixa då man kan brygga ventilerna som sitter lätt till vi batteriet. Då styr en ratt bägge sidor.

Centrallåset

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

7 454 Inlägg
20 januari 2016
Är bilen så fin som den ser ut och verkligen inte rullat mer än vad som uppges så anser jag att det är ett fynd.
Körde nästan likadan som tjänstebil i 7 år och 37.500 mil utan större rep.
Dock bromsskivor och belägg bak var 5 - 7.000:ende mil.
Provade olika fabrikat på bromsar utan skillnad.
Bromsade mycket hårt stillastående bil flera gånger om dagen.
Hjälpte inte.
På långkörning med följande av hastighetsbegränsningar kom jag ett flertal gånger under 0,6 lit/mil.
Dyraste rep var 2 torkarmotorer.

Slå till. wink

176 Inlägg
20 januari 2016
jag kan tycka det är en fin å bra första bil. Men jag skulle tycka det vore förjävligt att köra en sån blivande klassiker på vintern (salt) å sladda med den. för det är väldigt sällan man ser en w124 i det skicket. så hade jag vart dig så hade jag  nog satsat på en 190 smile

Sök