Jo jag förstår helt klart din tanke, En GLT blir aldrig en "äkta R", så enkelt är det.
Tjusningen däremot med att bygga om, är ju att se skillnaden över hur den såg ut från början, till hur den blev i slutänden, en R är ju egentligen färdig i mitt tycke.
Just ekonomiskt blev detta alternativet oerhört mycket billigare än att köpa en riktig R-bil för mig, både i skatt och försäkring, bränsleförbrukning, reservdelar till motor (Har ett intryck att många R-bilar gått hårt, gäller såklart inte alla).
Vad gäller extrautrustning, R-bilarna är som du beskriver oftast fullsmetade till max, men de är just de där extra tillbehören som är lite ovanliga som jag tycker gör bilen unik.
Jag skulle kort och gott säga att de blir någon slags R-design variant av min bil.
Delar helt klart din mening om vad som är R och inte, allt är egentligen en fråga om kostnader.
Mvh
Extrazz skrev:
Klart att man får bygga så som man vill. Men hade det inte varit roligare ändå på alla plan att ha en äkta bil? Lite som att glida runt korvmojen och sen står det en Äkta R bil där. Är det inte lite skamset att man inte har en äkta? Det handlar ju oftast om samma pengar det kostar ändå i slutändan? Har man tid och energi på att byta inredning mm så kan man väl lägga den tiden på att fixa iordning en riktig istället?
Kommer man på en träff så blir man ju avvisad av merparten ganska snabbt. Känns nästan som att många bygger bara för att det är en öm tå som man kan trampa på ju. Utrustningen förstår jag inte häller. En R bil är ju utrustad till max och det är ju bara extra tillval som man kan montera isf.
Alla gör ju givetvis som de vill. Jag bygger inte min bil enligt original bara bättre grejor. Men för min del så kommer aldrig några Oäkta R bilar att bli en äkta R bil oavsett hur mycket tid och pengar man plöjer ner.
EDIT: Du ska inte se det så att jag bara klagar. Jag tycker det är skoj att folk bygger men alla har olika mål på gott och ont