11 februari 2016
Trådstartare
Tändningen är grundinställd så att den startar iallafall och går bra, när den väl känner för att göra det.
Jag lämnade ifrån mig bilen till en bekant som har hållit på mycket med förgasare. Ett problem är att bilen haft väldigt många ägare och den är sönderskruvad. Det var tex ett borrat hål i påfyllningslocket till förgasaroljan...
Kolven går lätt och dämpar som den ska. Spjällaxeln kanske är skrot eller nåt, allt i tändväg är som sagt bytt. Chokvajern var av när jag bytte till mig bilen så gjorde en vinkel på den så att man kan ta tag i den och dra in och ut den. Man märker tydligt att det är väldigt beroende på hur jag drar i choken.
När man märker att bilen vill dö under färd, så får jag dra ut choken i nöd för att hålla bilen i liv, även om den går ruskigt dåligt då, vet ju att den får för mycket sås då men det är det enda som hjälper då.
Har iallafall köpt en förgasare på en skrot 20 mil bort och den är på väg, så hoppas det hjälper.
Är det dåligt komp ser man väl på stiften om det är något avvikande slitage på dom? (vilket det inte är)
Föddes till att älska Volvo.