3943
Sök

Nissan primera 98a skrammel när motorn är kall

311 Inlägg
21 februari 2016
Trådstartare
Som sagt skrammel ifrån motorn dom först 10 sekunderna när motorn är kall.sen är den tyst och går fint
Har förstått att det är kamkedja på dessa bilar och tror det kommer därifrån.
Har bara ägt bilen två veckor och förra ägaren sa att dom hade haft den på verkstad och det var inget att bry sig om.godtrogen som man är köpte jag bilen.
Vad tror ni??
Mvh micke
Senast redigerat av smurfen32 (21 februari 2016)

2 849 Inlägg
21 februari 2016
Det är hydrauliska ventillyftare (eller för att vara helt korrekt Ventiltryckare) på denna.

Tror det kan va de som låter innan de fylls upp av olja. Det rasslar,  men som sagt inget farligt (förutsatt att det är detta, men jag är nästan helt säker.

När gjordes service med oljebyte senast? kanske kan hjälpa så det blir lite bättre, kanske inte.

311 Inlägg
21 februari 2016
Trådstartare
uhlin skrev:
Det är hydrauliska ventillyftare (eller för att vara helt korrekt Ventiltryckare) på denna.

Tror det kan va de som låter innan de fylls upp av olja. Det rasslar,  men som sagt inget farligt (förutsatt att det är detta, men jag är nästan helt säker.

När gjordes service med oljebyte senast? kanske kan hjälpa så det blir lite bättre, kanske inte.

Okej det lugnar mig lite iallafall.
Ska vara servad men jag tar in den igen då den nyss är köpt så man vet att det är gjort.
Ska bara få en tid att stämma med tantens jobb då det är hon som kör bilen.
Tack för svaret

Sök