Hej Jag har en 740 med 230e, den går mycket bra när den är kall nu, men dör direkt den blir varm, efter ungefär 10-15 kilometer. Har bytt styrtrycksventilen till en annan begagnad med exakt likadant resultat. när jag provkörde igår och den stannade kastade jag snö på ventilen, då startade bilen igen. Då verkar det ju väldigt mycket som det ändå är ventilen som felar...
Läste om nån med k-jet där den betedde sig ungefär likadant, han hade hål där slangarna går fast i tanken, kan bilen bete sig såhär om det suger luft till bränslesystemet?
känns som jag har så mycket kött man hittar på nätet.. och den dör rakt av, oftast när man släpper på gasen för nån korsning..
Den går för tillfället nu, enda ja gjort var å byta just en bränsleslang till tanken till en tightare, men kan inte tro det skulle varit problemet, för slipper luft in måste ju bränsle slippa ut?
Visst har du en tomgångsmotor på den där? Liten cylinder med in-utlopp samt elkonakt? Kolla så den gör sitt jobb, om den reagerar långsamt eller kärvar hinner den inte kompensera när du släpper gasen.