Carsnaudio skrev:
Tycker nog du skall ta det i steg och känna dig för om du vill ha mer efter en första uppdatering... det viktiga är bara att du inte bygger in dig så att du måste byta ut prylar för att komma vidare.
En huvudenhet är ju navet för dig så satsa på en lite bättre med de funktioner du eftersöker och börja med att köra högtalarna direkt på den till att börja med.
En Kenwood som du beskriver kan absolut funka men titta även på Alpines och Pioners Carplay enheter om du har ett Äpple på din telefon (de funkar även med mirrorlink vad jag vet)
Pioneers DA120 tycker jag är en riktigt prisvärd och intressant maskin.
Sen en uppsättning lättdrivna 3" till brädan där Faital eller lite dyrare Gladen Zero Pro 80 är trevliga högtalare.
6" till dörrarna finns det en uppsjö av men rådfråga den butik du handlar övrigt av vilken adapter och alternativ de kan erbjuda dig för att matcha 3" på brädan.
Jag har i flera år kört på Alpine och Pioneers dubbeldin (en HEL dag körde jag även en 6000:- kinamaskin innan de fick tillbaka det skrotet med vändande post )
Som högtalare använde jag diskant + 8" i min Touran och drivet direkt från en bra huvudenhet så blir det ljusår bättre än original, men man kan aldrig aldrig jämföra med ett riktigt steg och en DSP (ljudprocessor som har möjlighet att flytta ljudbilden efter önskemål)
Apropå bräda till Touran så har jag en snygg helsvart liggande... fast jag har inte bestämt om jag skall montera in den nästa vecka eller inte... beror på tiden... och om jag byter så kan min Svart/gråa vara tillsalu för helt rätt pengar :-)