3312
Sök

B230 f, vill inte gå och dålig tomngång

371 Inlägg
2 mars 2016
Trådstartare
tjena,
har lite problem med min b230 f 92a (regina sprut)
ibland startar den hur lätt som helst men oftast brukar den vägra hoppa igång, den kan puffa till lite men dör direkt
den har ingen tomgång över huvud taget, om man får igång den så går den jäkligt bra (bortsett rån tomgången), men om man ligger på gasen på ett visst varv säg 2k å sen trycker till vill den inte gå upp i varvtal utan står å blöddrar och "poffar" men om man hela tiden leker med gasen så går den jätte fint.

vad kan det bero på, funderar på om tomgångsmotorn har gett sig (sitter väll under insuget?) eller om det är nå annat ?

har inte orkat kolla på de så mycket än men ska försöka fixa de till helgen så svar mottages mer än gärna smile
tack på förhand

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
2 mars 2016
Kastar in lite tips, automatchoke ?

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

6 104 Inlägg
2 mars 2016
Hej!
Som jag skrivit många gånger tidigare...wink
Kolla gnistan!
Kolla Att soppa kommer fram till förbränningsrummen!
Kolla att motorn får luft!
Får motorn dessa tre saker så kan den inte vägra att gå!

Den första innebär att du byter rotor, fördearlock och tändstift  (om det behövs) samt även kollar att tändspolen fungerar.

371 Inlägg
2 mars 2016
Trådstartare
tommen1 automat choke, inte hört om de innan, har insprutare choke? kanske ja som e lite efter isf vart sitter den å hur funktions testar man det ? smile

jaka54 får ta o kolla över de å se om de kan va nått, du tror inte de kan vara nått med tomgångsmotorn ? hade samma fel på en annan bil å då va de luftmasse mätarn men den verkar va helt okej på denna hmm

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
2 mars 2016
Usch vad illa , men jag tyckte att automatchoke låg väldigt bra till tills du nämnde insprutare..roll
Undrar var den tagit vägen för motorbeteendet var ju snarlikt ..tongue
Tempgivare då ?
Senast redigerat av tommen1 (2 mars 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Sök