Hej som rubriken lyder så har jag problem med elhissar, backspeglar inställning och upp värmning, bak vindrutetorkare, tanklock och centrallås. Har precis byt komfortstyrdon och kontakter till den. Problemet uppkom inan det då det var 10l vatten vid boxen så den var helt paj. När jag vrider på tändningen så går larmet igång men vet inte om den tror att bilen är låst då batterierna är slut i nyckeln. Någon som vet var felet kan vara
Med tanke på att du bytte komfortstyrdonet EFTER den hade varit dränkt, har du kanske kontrollerat själva kontakten hur den ser ut? Vatten+El=otrevligt, och gör att kontakterna korroderar. Försök kontrollera att du verkligen har kontakt med styrdonet innan du byter ännu mer.
Kontrollera förresten något så enkelt som säkringarna Det går många funktioner på samma säkringar. Ofta nämns inte alla funktioner på säkringarna.
Senast redigerat av TheDeadDorkster (21 februari 2016)
Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
Om det inte blev bra efter boxbytet så är ju denna misstänkt.. ÄVEN nya grejor kan vara dåliga, tyvärr..
Jag klippte av alla kablar till boxen och skarvade ihop dom med lödskarvhylsor så bör ha blivit bra. Men ska skaffa nya batterier till nyckeln imorgon och se om det gör någon skillnad
Med tanke på att du bytte komfortstyrdonet EFTER den hade varit dränkt, har du kanske kontrollerat själva kontakten hur den ser ut? Vatten+El=otrevligt, och gör att kontakterna korroderar. Försök kontrollera att du verkligen har kontakt med styrdonet innan du byter ännu mer.
Kontrollera förresten något så enkelt som säkringarna Det går många funktioner på samma säkringar. Ofta nämns inte alla funktioner på säkringarna.
Jag byte hela båda kontakterna som jag skrev i inleget innan. Men ska kolla alla säkringar igen.
Frågan är bara: VARFÖR klipper du av originalkontakterna för att sen skarva ihop med en donatorkontakt? I 8 fall av 10 är det där det går fel.
För alla kablar var ärgade och avrostade och det gick inte få ur dom ur kontakten därför gjorde jag det. Alla kablar är ihop löda med skarvhylsor. Och alla säkringar är hela
Senast redigerat av Daniel_89_Boy (21 februari 2016)
Nu har jag haft bilen hos vw och kodat boxen till bilen men det funkar inte efter det heller. Så nu behöver jag nåra bra tips för att kolla så mina lödningar funkar. Sen undrar jag om dit finns något relä till någon av dessa saker som kan pajat.
Fixat. Började kolla lite mer på elsystemet som låg i vattnet då hittade jag nåra original skarvingar som var helt sönder o bort ärgat bort så bara att skarva ihop igen så funkade allt