4614
Sök

Lacksläpp på bakluckan skoda superb

346 Inlägg
29 mars 2016
Trådstartare
Köpte en suberb för ca 5 månader sen från en större bilkedja. Har vart nöjd med bilen hitils, vart två smågrejjer som bilfirman fått stå för som uppkom strax efter köpet.
Men (!) Nu igår märkte jag rätt omfattande lacksläpp på bagageluckan. Längst med hela nedre kanten åå bagageluckan har lacken släppt i flagor längst hela biten.
Jag vet att skoda bara bar 3års lackgaranti så där är man rökt.. bilen är från 2012. finns det något i hemförsäkring som hjälper till?
Antar att det kommer gå på ett antal tusen o lämna in.. hela luckan kommer ju behövas lackas för att det ska bli snyggt, trots att det är ca 3-4% av hela luckan som är ful.
Vet någon vad för material luckan är gjord av? Tänker på rostangrepp

Det är väl helt enkelt som man säger " -man får vad man betalar för"

Skitkvalitet på lacken

8 886 Inlägg
29 mars 2016
Hur kom du på den iden att hemförsäkringen skulle kunna täcka skador på din bil?

Fotograf på tierpidag.se

Cupra_
29 mars 2016
Karossen är på de flesta VAG-bilar i förzinkad plåt. Samma skit på Audi, vw och seat. Lite osäker på just skoda dock men borde vara detsamma.. Du kommer inte få något på hemförsäkringen.

Det finns sätt att få det på försäkringen men det avråder jag ifrån, dessutom brukar inte en baklucka kosta multum att lacka om.
3-5000 vitt hos en seriös firma är skäligt, och du har förmodligen en självrisk i de trakterna ändå.

Jättetråkigt, men bara betala och se glad ut tyvärr, så länge du inte fick någon form av förlängd garanti via handlaren. Men den brukar bara täcka maskinella och elektroniska fel.
Senast redigerat av Deception (29 mars 2016)

346 Inlägg
29 mars 2016
Trådstartare
Ber om ursäkt, satt i andra tankar. Menar givetvis helförsäkringen på bilen

Cupra_
29 mars 2016
Stahre87 skrev:
Ber om ursäkt, satt i andra tankar. Menar givetvis helförsäkringen på bilen

Kolla upp vad försäkringen täcker.. Står det inget om det så är det som det är, så länge ingen råkar köra på dig eller nåt..
Men som jag sa så brukar man ju ändå ha minst 3000 i självrisk på försäkringen så då kan du lika gärna betala själv..

1 661 Inlägg
29 mars 2016
Du kan ju faktiskt kontakta företaget du köpte bilen av och ifrågasätta hur det kommer sig att färgen lossnat efter fem månader. Fuskjobb?

Håller man en trevlig ton så brukar det mesta lösa sig smile
Senast redigerat av CC72 (29 mars 2016)

Sök