2666
Sök

Fick man ny framruta monterad idag, men taket försört ist :(

80 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
Var hos min glasmästare idag för att sätta dit en ny framruta eftersom den andra spruckit till följd av ett stenskott... Så när jag kommer upp och ska hämta bilen ser taket ut så här:

http://www.garaget.org/?car=27011&image=476251

Klarlacken hade släppt där dom hade haft en tejpbit monterad för att hålla rutan på plats medans limmet torkade. Så nu får jag ny lackat tak på köpet wink En affär som inte gick ihop sig för dom...
Senast redigerat av Schlebbe (7 juni 2007)

DFFL
9 020 Inlägg
7 juni 2007
Usch va tråkigt, men bra att det löste sig.
Skönt att någon skriver om att de fick bra service, istället för folk som bara klagar på diverse företag tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
7 juni 2007
vill ochså ha sådan där tejp.. verkar vettig smile

"hmm tejpa fast tjejen med hmm vad roligt hmm åmen jaaaaa"

(det sista skall tas mycket orseriöst)
Senast redigerat av ToTTeN (7 juni 2007)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

volvoraggare
4 776 Inlägg
7 juni 2007
vad tänker dom med sätta fast tejpen på lacken hade väll räckt med vanlig maskeringstejp ju

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

28 Inlägg
Tomten
1 065 Inlägg
7 juni 2007
jobbigt sån där.

När jag bytte min bakruta hos glasmästaren så pajjade dom mina högtalare i hatthyllan.
till svar fick man "men vi brukar inte täcka över dom"  men va fan tänk själv om nu ska slipa o så, så kommer ju dammet lägga sig i högtalaren. 
det skapade o hade sig i högtalaren.  men dom stog för nya högtalare i alla fall.

Administratör
2 978 Inlägg
7 juni 2007
klarlack som inte håller för lite tejp? Vi sätter alltid silvertejp på taket på bilarna när vi byter ruta och det är ingen klarlack som släppt än i alla fall.....

En kopp av den svarta såsen...

volvoraggare
4 776 Inlägg
7 juni 2007
Goffen skrev:
klarlack som inte håller för lite tejp? Vi sätter alltid silvertejp på taket på bilarna när vi byter ruta och det är ingen klarlack som släppt än i alla fall.....

et kanske var vattenfärg på bilen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

2 751 Inlägg
7 juni 2007
Schlebbe skrev:
Var hos min glasmästare idag för att sätta dit en ny framruta eftersom den andra spruckit till följd av ett stenskott... Så när jag kommer upp och ska hämta bilen ser taket ut så här:

http://www.garaget.org/?car=27011&image=476251

Klarlacken hade släppt där dom hade haft en tejpbit monterad för att hålla rutan på plats medans limmet torkade. Så nu får jag ny lackat tak på köpet wink En affär som inte gick ihop sig för dom...

Hände EXAKT samma sak på min förra bil. Hehe men synd att lacken släpper så lätt

Who Djaa bless no man curse

2 751 Inlägg
7 juni 2007
Goffen skrev:

ja säger gör inte det på en ibiza.... FÖr den släpper, vi hade vanligt maskerings tejp när vi bytte bakrutan, o lacken släppte, har även sett på ekonomi plus att seat ska ha dålig lack.

429 Inlägg
7 juni 2007
n0b0dy_ skrev:
Goffen skrev:

ja säger gör inte det på en ibiza.... FÖr den släpper, vi hade vanligt maskerings tejp när vi bytte bakrutan, o lacken släppte, har även sett på ekonomi plus att seat ska ha dålig lack.

Det hände för en kompis när han bytte ruta på någon seat, då tejpar man runt hela rutan för att skydda lacken från märken sen när han drar bort tejpen så följer hela lacken (klarlack och färgen) med tejpen hehe lol

391 Inlägg
7 juni 2007
jobbigt,   men kul o höra att de finns skjysta firmor med,    ska tänka på detta när jag lämnar in min för byte.

1 878 Inlägg
7 juni 2007
hehe! jag fick oxå en liten bit avlossnad! typ 1cm x 1cm. men dom ersatte mej med gratis rut byte istället smile

80 Inlägg
8 juni 2007
Trådstartare
Goffen skrev:

Jo jag vet, det sa glasmästaren oxå. Hade hänt dom 1 gång innan... Han trodde att dom hade varit lite för snabba att lägga på klarlacken innan lacken hade torkat ordentligt... Då kan sånt uppstå...

Fri fart för ett fritt folk!
14 083 Inlägg
8 juni 2007
Schlebbe skrev:
Goffen skrev:

Jo jag vet, det sa glasmästaren oxå. Hade hänt dom 1 gång innan... Han trodde att dom hade varit lite för snabba att lägga på klarlacken innan lacken hade torkat ordentligt... Då kan sånt uppstå...

jag vill påstå att det är tvärtom man har väntat för länge

har gjort lackjobb på en med en 850 som råkat ut för samma sak efter rutbyte men normalt ska färgen sitta oavsätt

Kör fort så hinner inget hända...

2 751 Inlägg
8 juni 2007
När vi drog veck tejpen på min så hängde bara klarlacken med, men färgen sat kvar iaf...

320 Inlägg
8 juni 2007
vid reperation av taklucka!

vet jag verkligen hur illa en silvertejp kan sätta sig! fick höra av en gubbe som sysslat med paketering/godstransport hela sitt liv att "det var det värsta jag sett"

fick typ stå och nöta med skrapa , sen gå på efteråt flera omgångar med  både T-röd och lacknafta. har polerat å vaxat bilen nu efteråt.

757 Inlägg
9 juni 2007
silvertejp äter sig fast duktigt på lacken om man låter det sitta länge eller i blöt miljö. vi använder en blå maskeringstejp hos oss vid rutbyten och den äter sig inte fast. skulle byta ruta på en astro en gång i tiden. aldeles blött på taket då det var vinter och bilen har stått inne för att tina upp en stund så då när vi ska blåsa bort allt vatten så släppte massa färg från taket. dock så visade det sig att hela taket var påväg att tappa sin färg. och det är inget som vi står för.

dock den svarta massan du nämde kanske var självaste rutlimmet? du hade kunnat säga till glasmästaren att det var massa kladd runtom så hade han tagit bort det på 3 sekunder.

sen tyckte jag att rutan låg väldigt långt ned . och det är inte så att taket har varit omlackat utan att dom lossat på gammla listen? tycker det ser så ut

sen ha för i helvete lägst halvförsäkring på era bilar.

Fri fart för ett fritt folk!
14 083 Inlägg
9 juni 2007
robzter skrev:
silvertejp äter sig fast duktigt på lacken om man låter det sitta länge eller i blöt miljö. vi använder en blå maskeringstejp hos oss vid rutbyten och den äter sig inte fast. skulle byta ruta på en astro en gång i tiden. aldeles blött på taket då det var vinter och bilen har stått inne för att tina upp en stund så då när vi ska blåsa bort allt vatten så släppte massa färg från taket. dock så visade det sig att hela taket var påväg att tappa sin färg. och det är inget som vi står för.

dock den svarta massan du nämde kanske var självaste rutlimmet? du hade kunnat säga till glasmästaren att det var massa kladd runtom så hade han tagit bort det på 3 sekunder.

sen tyckte jag att rutan låg väldigt långt ned . och det är inte så att taket har varit omlackat utan att dom lossat på gammla listen? tycker det ser så ut

sen ha för i helvete lägst halvförsäkring på era bilar.

finns inga astro som inte tappar färgen på taket smile om dom inte är omlackade redan
samma sak med en hel del andra minibussar från usa smile)

Kör fort så hinner inget hända...

Sök