2644
Sök

Kända fel på Volvo S80 Limited Edition -01

3 722 Inlägg
10 april 2016
Trådstartare
Tjena!

En polare är eventuellt sugen på att köpa en Volvo s80 2.4T Limited Edition produktionsnr 4 av 500.

Vad är viktigt att tänka på med dessa bilar? Kända fel m.m.m?

Tacksam för så många svar som möjligt då han eventuellt kommer att slå till nu i dagarna.
Bilen levereras ny besiktigad och servad.

Vi va och provkörde den idag och märkte ett konstigt fel. När man slår på Farthållaren så börjar motorlampan att blinka. Farthållaren slås ej av men när man stänger av den så slutar motorlampan att blinka.

Mvh

81 Inlägg
10 april 2016
Kan bara svara för problemen jag hade med min s60 (jag vet att det är inte samma modell men mycket är likadant).

Ratten kunde gå trögt precis som att man behövde "passera en vägbula", löstes lätt med ny nedre rattaxelknut, runt 800 kr på volvo, bromshjälpen kan börja läcka över bromspedalen (låter som ett pysande ljud men är ett sugande....) Luftmassemätarna krånglar ofta, och även spagetti-spjällen på dem tidiga varianterna.... Lycka till!

MVH Jimmy.

Kolla med fördel in mitt S60-projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=313769

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
10 april 2016
Srs(airbag) krånglar gärna. Och elhissarna jävlas ibland. Utöver detta och tidigare nämda krämpor är detta verkligen prisvärda bilar.

Skulle gärna ha en S80 igen om det inte fanns hundar i familjen. Verkar allt ok så handla!! Kul med så lågt nummer!

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
10 april 2016
Gasspjäll som strular är långt från ovanligt.
Kan ge alla möjliga symptom, att farthållaren strular är säkert ett av dem.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
10 april 2016
alexbenhard skrev:
Gasspjäll som strular är långt från ovanligt.
Kan ge alla möjliga symptom, att farthållaren strular är säkert ett av dem.

Är inte alls säkert att det är MagnetiMarellispjäll på denna bil. Dessutom är det troligen utbytt/uppdaterat vid dedär laget. Men visst ska man dra öronen åt sig när nåt strular

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

3 722 Inlägg
11 april 2016
Trådstartare
Har pratat med en Volvo tekniker och han nämnde också att gasspjället är det som strulade mest på dessa och att många bytts.
Annars så är det mest slitagedelar som bytas på dessa. Så en väldigt lovordad bil i mångas munnar.

Sök