Problem med tonade rutor

Kettunen
31 maj 2007 ·

Det är värt dom pengarna. Men visst. Kan hålla med om att det är lite överpris....
Min bakruta är tonad hos DITEC och det tog dom 1700kr för. Känns ju. Men ska det smaka så kostar det

KD
31 maj 2007 ·

maco skrev:

Kornz skrev:

KD skrev:
Vad är det för fel att låta någon som jobbar med det hela göra jobbet?!
Martin Timell-effekten sätter sina spår överallt.
Går det inte med nagelacket kan du pröva med silvertejp haha.

Folk är för snåla helt enkelt...

Hmm, eller så tycker inte en ägare av en Opel Astra att det är värt att betala typ en tredjedel av vad han köpte bilen för enbart för att tona den. Alla har inte möjligheten att köra runt i en en Audi TT Quattro, Volvo V70 R och Volkswagen Golf II GTI...

Och varför en solfilmsmontör lovordar att lämna in den till fackmän skall jag inte ens kommentera.

Nu råkar det vara så att jag inte äger volvon utan bara de andra två bilarna. cool
varför inte spraya rutorna med toningsfärg? Samma som kladdas på bakljusen alltså. smile
Borde kunna fungera lika bra som de filmerna man kan köpa på jula, biltema, jysk eller likvärdigt. tongue

Nä men allvarligt talat. Har man inte råd att tona säriöst tycker jag faktiskt man ska låta bli.
Bättre att bilen ser fresh ut i övrigt än att det sitter nån halvtaskig, sprucken och bubblig egenditsatt toningsfilm.

Lycka till

CoSmoZ 2lateuloose
1 juni 2007 · 543 Inlägg

håller med ovandstående talare

Kan man inte solfilma låt bli ... det är pinsamt att se folk som tror dom fixar detta
& sedan misslyckas totalt OCH låter filmen sitta kvar!..

En proffs tonad ruta är värd alla pengar.. ring runt & kolla det kan vara billigare en vad man tror!

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
LillNaisarn
1 juni 2007 ·

CoSmoZ skrev:
håller med ovandstående talare

Kan man inte solfilma låt bli ... det är pinsamt att se folk som tror dom fixar detta
& sedan misslyckas totalt OCH låter filmen sitta kvar!..

En proffs tonad ruta är värd alla pengar.. ring runt & kolla det kan vara billigare en vad man tror!

håller med dig Cosmoz , om man är bra på att lägga solfilm då är det en sak men halvtaskigt då är det lika bra att låta bli. ska själv då jag får råd lämmna in för att lägga solflim smile är helt klart värt det i längden istället för att hålla på riva solfilm 1gång om året (som jag ananrs vanligtvis gör) pga blekningar man får då man kör på billigare solfilm smile

zlaban08 Glidarn
6 juni 2007 · 408 Inlägg

Jaja tack för alla tips och råd, men nu e det så att det e mest för grabbens skull jag satte dit solfilmen, och visst har jag ingen lust att en massa deg på toning det kan jag göra när jag köpt 
en nyare bil. å föresten blev det riktigt bra hehe..... hade gött:)

(obrut)
Audi A4 AVANT 1,8T "BULLY" (2001)
Opel astra 1,4 SI "Ambull Car" (1992)
turbotompa fritidsprofessor
6 juni 2007 · 1 197 Inlägg

Jag använde proffsfilm och tonade 945an runtom..  Blev kanonbra, visst den proffsfilmen kostar skjortan men jag kan säga till alla er därute att den är värd varenda krona..

Jag har i alla år köpt billig solfilm från mekonomen m.fl.. Det kommer jag aldrig att göra om igen. Därför att kvalitén på solfilmerna går inte att jämföra, den prassliga o sladdriga ekonomi-filmen mot den riktiga kvalité-filmen som är nästan lite gummiaktig kan man säga..   Och så är den såå mycket lättare att jobba med, man kan t.o.m vecka den och räta ut den igen utan att det märks alls.. Och så tappar den inte heller svärtan efter ett par heta somrar.. 

Så jag slår ett hårt slag för att tona själv med proffsfilm!! (om man kan tona såklart) wink

//tompa

zlaban08 Glidarn
6 juni 2007 · 408 Inlägg

vart hitta du den filmen? länk?

(obrut)
Audi A4 AVANT 1,8T "BULLY" (2001)
Opel astra 1,4 SI "Ambull Car" (1992)
Bostrom RS
6 juni 2007 · 886 Inlägg

Pratade med en gammal granne som är professionell tonare. Han sa 6-7 droppar Yes på 1 liter vatten. Sen ska man låta filmen torka i 2 veckor. Man ska inte använda rutorna på 2 veckor alltså. Icke veva upp och ner smile Då ska dom fastna som berget.

Senast redigerat av Bostrom (6 juni 2007)

Focus RS
falloutboy
6 juni 2007 · 1 723 Inlägg

Kettunen skrev:
Det är värt dom pengarna. Men visst. Kan hålla med om att det är lite överpris....
Min bakruta är tonad hos DITEC och det tog dom 1700kr för. Känns ju. Men ska det smaka så kostar det

1700!? jag köpte precis färdigskuren film på ebay för 160kr inkl frakt. är det skit så var det ändå värt att prova för det priset wink

falloutboy
6 juni 2007 · 1 723 Inlägg

och alla som tycker att man kan skita i att tona själv om det blir dåligt resultat... Övning ger färdighet.

Frosted
6 juni 2007 · 1 878 Inlägg

lämna in bilen så de blir riktigt gjort! och de blir snyggt!

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Kornz Solfilmsmontör
7 juni 2007 · 947 Inlägg

Priset kanske inte har störst betydelse iheller? Man får väll titta på meriter och så också. Prova själv är ju sin sak men märker man att man varken förstår hur de fungerar eller får någorlunda resultat så kommer de ju till sist kosta samma pengar på bara film som de gör att få bilen inlämnad hos en proffissionell.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
Widowmaker
7 juni 2007 · 1 112 Inlägg

Är det inte så att om man lägger egen tex biltem film så blir det lika mörkt oavsett villken sida av rutan du sitter på! misstänker att ett proffsjobb inte bara ger bättre kvalite utan att det även blir en solglasögon effekt så att man ser riktigt bra ut men inte in i bilen. Min bil är hemma tonad å jag tycker det är ok på dagen men på kvällen särskilt när det typ regnar å blir imma så e min toning skitkass! funderar på proffs toning!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
JockeT
10 juni 2007 · 1 010 Inlägg

Widowmaker skrev:
Är det inte så att om man lägger egen tex biltem film så blir det lika mörkt oavsett villken sida av rutan du sitter på! misstänker att ett proffsjobb inte bara ger bättre kvalite utan att det även blir en solglasögon effekt så att man ser riktigt bra ut men inte in i bilen. Min bil är hemma tonad å jag tycker det är ok på dagen men på kvällen särskilt när det typ regnar å blir imma så e min toning skitkass! funderar på proffs toning!

nej roll

satte på film på min från biltema. Innefrån ser man rätt bra ut, utifrån ser man knappt in. mkt underligt att du frågar när du tonat själv...bara gå å kika tongue


Och sen vill jag bara säga:
Kör på egentonat...kostar absolut ingenting så om du märkar att toning inte e din grej, fine kasta skiten (låt den absolut inte sitta kvar) men om de blir bra så har du det nästan gratis.
Mina hemmatonade e nästan helt perfekta! fick en liten grej nere i hörnet på ena rutan...lite av syrranssvarta nagellack så vipps va de borta.

+ de bästa e att du har råd me nytt sport avgassystem, vinge, sportigare lyktor osv osv.. blir bra mkt läckre in the long run cool

sen visst filmen håller inte lika länge, men vafan den kostar som 2 hamburgare på donken...bara köpa nytt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang