4637
Sök

VW passat -99 startar inte efter ner och ihop monterad instrumentpanel

125 Inlägg
13 maj 2016
Trådstartare
Hejsan! Igår rev jag ner instrumentpanelen i bilen för att byta en "lampa" men visade sig att det var led belysning i och det inte gick att byta! Då satte jag ihop allt precis som det ska sitta! Men sen startar inte bilen?
Startmotorn snurrar och bilen hoppar igång men dör direkt efter 1 sek.
Vad kan detta vara?

Tacksam för snabba svar då jag behöver bilen till och från jobbet!
Mvh

Avstängd
10 388 Inlägg
13 maj 2016
Det låter som startspärren (just att den startar för att sen dö direkt).
Senast redigerat av it_mutt (13 maj 2016)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

125 Inlägg
13 maj 2016
Trådstartare
it_mutt skrev:

vad gör jag åt detta? smile

Avstängd
10 388 Inlägg
13 maj 2016
andlin103 skrev:
it_mutt skrev:

vad gör jag åt detta? smile

Det finns två alternativ; antingen har bilen bara bestämt sig för att inte leka mer, då räcker det att plocka bort felkoden för detta. Det är dock det mindre vanliga alternativet.

Alternativ två är att hitta någon i närheten som kan koda in din/a nyckel/nycklar igen för en kaffe och bulle. Själv bor jag lite långt bort för att hjälpa dig med det. Hittar du ingen som kan göra det, så är det "tyvärr" närmaste VAG-verkstad som gäller. Kostnaden där är allt från fikabröd till ~1000:-

- - Edit - -

Givetvis kan det vara bra att få felkoderna utlästa (om någon nu kan bistå med detta för lite kaffe eller RB eller något) för att se så det inte är något annat som spökar. Men, det låter som typiskt immobeteende.
Senast redigerat av it_mutt (13 maj 2016)

Avstängd
10 388 Inlägg
13 maj 2016
Innan TS gör något alls så ska TS gå ut, starta bilen, låta den dö och titta om immolampan blinkar/lyser.

Det är f.ö. inte det minsta ovanligt att bilarna tappar nycklar vid demontering av kombiinstrument (anledningen är i många fall uppenbar, men annars; i dessa fall sitter immon i just kombiinstrumentet)

125 Inlägg
13 maj 2016
Trådstartare
problemet löst.. var lite glapp i kontaktstycket bakom instrumentpanel. Tryckte till den ordentligt så funkade det klockrent! tack för svar! smile

Sök