c0mbe skrev:
Volvo544special65 skrev:
Har man en normal inkomst och en körsträcka som inte är abnorm så har man råd att köra både Toyota Celica och Hyundai Coupé till vardags skulle jag vilja säga. Visst, det är ingen Polo diesel, men ändå rätt kompakta bilar med relativt små motorer.
Vad menar du med en normal inkomst? Sträckan till skolan via motorväg är cirka 10 km. Brukar skjutsa familjen då och då när det behövs. Den slösar väl inte mer än en SUV med tanke på att det är en 1,8?
Skjutsar du familjen då och då, och den inte enbart består av en person är varken Coupen eller Celican något för dig, deras baksäten är knappt gjorda för dvärgar
Men ska du ändå envisas med att ha någon av dessa bilar, så har Toyota bättre kvalité över lag i jämförelse med Hyundai.
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!