i nedre hörnen sitter två avlånga plastbrickor, brukar stå "Endast blyfri bensin" på den ena, och den andra har ett hål för klockans ställskruv.
Pilla bort dessa med en platt mejsel så hittar du skruvarna där under. Skruva ur dem och dra ut instrumenthuset, det går att vinkla det uppåt och få loss det utan att demontera ratten.
plocka loss en lampa och gå å köp nya
om jag inte mins fel sitter det W3W-lampor (glassockel) i 740ns instrumenthus, kan kanske va W5W, men är det inte det och du stoppar in 5W kan reostaten brinna upp.
var du köper lampor, typ överallt, Micro, mekonomen, realcar osv...
bytte på min ganska nyss.. jag köpte likadana som sitter i skärmblinkersen fast blåa. har ingen aning om det är exakt rätt.. finns ju hur många olika sorter som helst men det funkar och var samma sockel (eller vad det heter) letar dock efter rosa.. någon som vet vart det finns? bara hittat blåa,röda m.m dock inte rosa
Hellre frisk och rik än sjuk och fattig!
träffansvarig och styrelse medlem på www.draminbil.nu
För fan köp inte vanliga glödlampor på bilstylingaffärer! .. det sämsta köp ni kan göra. Köp på närmsta Swedol butik, dom är riktigt billiga. annars finns ju biltema, men jag köpte H4 lampor där .. de höll i 2 månader. så det är inge bra alternativ, men billigt.