2948
Sök

Laga småhål i avgassystem?

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
1 juni 2016
Trådstartare
Har 2 småhål i min lilla skruttbils avgassystem. stora som hemknappen på en iphone typ. Finns de något jag kan laga dom med utan svettas. Finns de något typ spackel eller annat jag kan använda. Tänkte laga så jag klarar besiktningen.

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

Trucker
1 415 Inlägg
1 juni 2016
kemisk metall

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

83 Inlägg
1 juni 2016
Finns band du kan köpa på biltema precis för detta ändamål, ska finnas vid alla avgasgrejjer, lösa rör osv.

7 454 Inlägg
1 juni 2016
Holt´s Avgasbandage.

Evildan
1 juni 2016
Ziggs skrev:
Har 2 småhål i min lilla skruttbils avgassystem. stora som hemknappen på en iphone typ. Finns de något jag kan laga dom med utan svettas. Finns de något typ spackel eller annat jag kan använda. Tänkte laga så jag klarar besiktningen.

Holts bandage som föreslagits fungerar om det är på ett rör .

Har du hålen på en ljuddämpare är nog avgaspasta det smidigaste alternativet, förslagsvis Holts även där.

Glöm bara inte att borsta ordentligt med stålborste (risk för att svettas 😆 ) innan du geggar på kletet.

414 Inlägg
2 juni 2016
Den givna tattarfixen om det är på ett rör som hålet är och inte själva ljuddämparen är en tysk tom ölburk (33 eller 50cl beroende på skadans storlek) som man snittar upp och skär bort botten och locket på. Kleta på avgasmonteringspasta på röret, dit med burken över och två slangklämmor i varje ände av röret/burken i närhet av skadan.

En svensk burk funkar också men då stiger materialkostnaden med 1kr!

Röret rostar ju dock vidare så förr eller senare tappar du skiten i backen. Värt och tänka på.
Senast redigerat av joH900 (2 juni 2016)

Sök