1980
Sök

fetare ljud i golf 2

alltid snabbast
73 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
hej vill ha fetare ljud å även lite extra kusar om man får det på köpet smile

det e en golf 2:a inte min gti utan en 1,6 liters snurra... från 89

e tok dålig på bilar men vill endå pilla smile så jag tänkte 2.5" avgas e det för stort för den lilla motorn? å kommer den låta mycket värre? å får jag ut mer kusar? samt kan jag smälla i ett öppet sportluftfilter å ger det mer ljud å nån kuse?

tack i förhand

jag kör alltid snabbast e alltid först i kön!

alltid snabbast
73 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
uppar tråden i hopp om nått svar ?

Fartsyndare/Musik-narkoman
199 Inlägg
23 april 2007
finns redan trådar ang. öppet filter... och även 2,5tums system

men för att fösöka besvara din fråga här. så kan jag nog säga att ett öppet filter får bilen och låta "mer" och mörkare... 2,5" system får den även och låta lite mer...

öppet filter ger dig knappast någon märkbar effekt utan bara ljud..

större avgassystem lär heller inte ge dig någon "jätte-effekt" dvs, inte mkt alls

är det bara ljudet du är ute efter på avgas-sidan så kan du ju göra en fuling genom att bara byta slutdämpen till en japs-dämp (som knappt "dämpar" ljudet något) = mer ljud

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?

98 Inlägg
23 april 2007
vill du ha lite fetare ljud räcker det bra med att byta ut sissta dämparn mot en redig jappsdämpare smile men vill du ha ngt värre e de nog till å byta hela systemet.. några extra kusar e nog inte att räkna med.. men om du byter hela systemet ska du absolut inte ha grövre än 2".. mistänker att det blir för grovt åxå..

mvh// tnygord

:D Mazda Driver :D

alltid snabbast
73 Inlägg
24 april 2007
Trådstartare
så jag bör ha 2" för på 2.5" tappar jag bara kusar pga för lite motstånd eller?

å ne någon japsdämp vill jag inte ha så det får väl bli 2" å öppet sportluftfilter eller nån annan som vet nå bättre ?

98 Inlägg
12 juni 2007
blir defenitivt billigare med endast japsdämparen + filtret.. men du gör som du vill smile men väld 2" ist för 2,5" det blir för mycket..

:D Mazda Driver :D

Sök