Nu har jag äntligen gjort lite på bilen i alla fall!
Jag har börjat svetsa upp den rost som finns, dum som man är så kapade jag upp lite för mycket, så jag fick mer att svetsa än jag egentligen behövt...
![mad](img/smilies/mad.png)
Första hålet lagat, inte jättesnyggt svetsat, men det håller...
![https://www1.garaget.org/gallery/images/148/147365/147365-7e293bf936f9112a5f1fca11290fb494.jpg]()
Här har jag i alla fall börjat få kläm på det!
![tongue](img/smilies/tongue.png)
![https://www1.garaget.org/gallery/images/148/147365/147365-5f272c8358b6a6cb8b90b31c71e7c67f.jpg]()
Snudd på färdigt på passagerarsidan åtminstone!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/148/147365/147365-54a14720d65835b952fc7bbfde40bea3.jpg]()
Färdigt på passagerarsidan!
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
![https://www1.garaget.org/gallery/images/148/147365/147365-1229ceab641e8dde2f5e3e0d2ef68922.jpg]()
Och en suddig bild på när det är färdigmålat med!
![smile](img/smilies/smile.png)
![https://www1.garaget.org/gallery/images/148/147365/147365-5c1f77947f4d25790d73281f7e718f66.jpg]()
Nu är det bara reservhjulsbaljan och rosten på förarsidan kvar att svetsa, och som vanligt upptäcker man lite kex som man missat innan, men men ingen idé att fuska, det kommer man bara ångra efteråt.
Har en vecka semester kvar och sambon jobbar eftermiddag nästa vecka så har räknat med att all rost ska vara klar innan semestern tar slut!
Jag har även pratat med sfro om motorbytet, så eventuellt hade dom tid att komma ut och kolla på bilen i början av oktober, behöver bara få tag på commodorens framvagn innan dess eller åtminstone, spindlar och bromsar.
Är det för övrigt någon som har någon erfarenhet av Painless wirings kabelhärvor?
Då jag hittat lite kex i hörnet mellan torpedvägg och "kickpanels-vägg" ungefär där säkringsdosan sitter, vågar man ta bort säkringsdosan och en del av elen som hänger i vägen?
Är Painless Wirings kabelkit så smidiga och bra uppmärkta osv. att man vågar plocka bort kablar och skit?
Nu ska jag sluta tjata! Hejdå!