Så en ganska stor update på vad som har hänt nu då!
Blivit endel rostlagning, kapning av skärmkanter och montering av skärmbreddare! Också lite mek med en kompis golf mk3a och toning av mina lysen!
Började med att rostlaga liten del av tröskeln samt svetsa dit nedre delen av skärmkanten, kapande bort ca 1,5cm utav skärmkanten med för att kunna åka lägre och kunna svänga utan skrap
Lite bilder på detta!:
Börja demontera!
Kapa bort den äckliga rosten
Lillbrosan ville vara med o kolla när vi svetsade, dom ska läras tidigt!
Började kapa av skärmkanten samtidigt som farsan började svetsa tröskeln!
Oså på med nya biten!
På med framskärmen och börja pensla på lite rostskydd!
Och såhär blev slutresultatet!
Och ja, jag penslade på rostskydd även under skärmbreddaren
Bjur på en bild!
Blev såklart lite roligt pill med toning på framlyktorna och dim/blinkers ljusen!
Så här kommer en hel drös med foton även nytvättad bil!
en kompis kom förbi och behövde lite hjälp med att montera dit lysen och emblemlös grill på hennes golf, så det fixades självklart till! Fick sig ett riktigt bra facelift må ja säga från orginal!
Tänkte dra en liten röstning för er som följer detta projekt vad ni tycker, självklart kommer jag gå mest på vad jag själv tycker ser bäst ut! Men skulle vara intressant att veta vad ni tycker!
SÅ... Vad ser bäst ut? Svarta centrum eller helt silver på mina fälgar?! Har sån beslutsångest!!....
Tycker ju att silver blir mer cleant ut... Men svarta centrum är ju riktigt snyggt de med... Men det känns som om fälgarna försvinner lite!
Nästa uppdatering kommer handla om byte av inredning! HADE!