Hallå där!
Fick finbesök av Andreas_vw och vi passade på att få lite skit gjort. Bytte kamrem te.x. Lånade hem verktyg från lokala Volkswagen verkstaden. Linjal till kamaxeln och pluggen till hjulet vid pumpen
Det som strulade mest var nog att få bort remhjulet till vattenpumpen, vart så illa att jag fick kapa bultskallarna.
Men det hjulet behöver jag inte ha för att servopumps remmen sitter där och jag har inte servostyrning på denna eftersom det är en Mk1 och motor kommer från mk2 så pumpen är till salu om någon letar!
Bild på linjalen man låser kamaxel med, jättesmidigt att använda.
Men kunde inte göra klart allt bytet helt. Saknar ett bra verktyg för att spänna spännrullen.
Fick hem vattenröret också. Den gamla hade förra ägaren lagat med kemisk metall så det fick bli en ny
Har även påbörjat på växellänkage delen. Konverta från 4 pet till 5pet. Började att plocka ner denna. Vet inte vad den kan heta?
Kapa och förlänga med 5cm
På med rostskydd och sen svart färg
Bytt 2 armar, och den andra är den korta.
Monterade det och trodde att en liten justering skulle funka, men icke. Vi höll på ett bra tag med länkaget men fick inte 1an,2an och nån mer växel att funka. Så tanken är att teståka och utgå från det, är lite lättare att arbeta om man kan åka också.