2520
Sök

Volvo Pierburg 175

12 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
#1
Vad kan det vara för fel på min Pierburg 175:a? Den vill inte få fram soppan så den pumpas in i insuget! gaskolven rör sig inte heller om den nu ska det?
har haft upp den,membran i skick,nålen ny! flottör i skick,men då läcker den lite på påfyllningslocket! kan det ha någon värkan?


Jajjemen!
1 512 Inlägg
13 juni 2007
#2
Har de gjort nåt med förgasaren? tex bytt nål eftersom du skriver att den är ny?

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

12 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
#3
japp har gjort det! den gammla nålen var krokig men enda problemet jag tror är då trotteln inte vill röra på sig,den är fast i samma läget hela tiden.. är jag på rätt spår kanske?


Jajjemen!
1 512 Inlägg
13 juni 2007
#4
Prova flytta upp nålen lite.. åkte på att byta nål på min förra bil å han ville inte starta alls efter monteringen. Fick flytta nålen 2 ggr innan det blev bra.
Så prova med det du också.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

12 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
#5
ok kan prova! har den i högsta läget nu,men skadar inte att prova flytta ner den lite då


21 761 Inlägg
13 juni 2007
#6
Du skriver att trotteln inte vill röra sig, menar du att den kärvar?

I så fall är det något fel, trotteln ska gå väldigt lätt att lyfta och den ska åka ner lika lätt också. Om man byter munstycke så kan man få lyfta trotteln hela tiden medan man skruvar fast munstycket, annars centreras inte munstycket ordentligt och då kan nålen kärva. Men vid byte av nål så borde det inte bli ocentrerat vad jag vet.

12 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
#7
trotteln skärvar inte,den går bara väldigt tungt att flytta upp och ner,men då jag böt nplen så efter jag monterat det på plats så blev trotteln genast lättare att flytta.. annars har trotteln alltid gått väldigt trögt.. och dessutom hur ska jag ställa nålen på trotteln,botten? högst upp? hur?


21 761 Inlägg
13 juni 2007
#8
Vet inte riktigt, det står inget i min rephandbok om nålbyte. Men på äldre förgasare, tex B18/B20 med Stromberg, så ska nålen sitta så att den lillla plastbrickan ligger i kant med kolven.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
13 juni 2007
#9
Kolla på den gammla nålen.. den delen längst upp som suttit i trotteln borde ha ett märke efter låsskruven.. då har du iaf lite att gå efter.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

12 Inlägg
14 juni 2007
Trådstartare
#10
japp volvon går som en klocka nu! tack för tipsen



Sök