3070
Sök

Xenonkonvertering på Volvo 850 -97 Hjälp

6 Inlägg
17 december 2016
Trådstartare
Tjena!

Jag ska byta helljuset på min Volvo 850 -97 till Xenon då jag köpte styling lyktor men tyckte att ljuset var helt värdelöst... och jag är inte så jätte kunnig inom el osv så behöver lite hjälp.

vad är det för lampor på 850 -97? är det H1 eller är de H4 (hittar inget om just min modell)

http://www.xenonkungen.com/se/xenon/xen … nljus.html

det går att välja vad för sockel men är som sagt osäker. Och kommer den orka driva ljuset om man köper ett sånt 60 W kit?

Tack i Förhand! smile

Tobias Axelsson

Avstängd
10 388 Inlägg
17 december 2016
Eltobbe skrev:
Tjena!

Jag ska byta helljuset på min Volvo 850 -97 till Xenon då jag köpte styling lyktor men tyckte att ljuset var helt värdelöst... och jag är inte så jätte kunnig inom el osv så behöver lite hjälp.

vad är det för lampor på 850 -97? är det H1 eller är de H4 (hittar inget om just min modell)

http://www.xenonkungen.com/se/xenon/xen … nljus.html

det går att välja vad för sockel men är som sagt osäker. Och kommer den orka driva ljuset om man köper ett sånt 60 W kit?

Tack i Förhand! smile

Tobias Axelsson

Fast, om du nu har bytt till stylingstrålkastare så kan "ingen" här svara på vad det ska vara för sockel till dessa. Det finns säkert många som kan svara på vad det ska vara original, men med andra stålkastare spelar det ingen större roll.

Spontant skulle jag själv gissa på H1 (vanligt för eftermarknadsstrålkastare), men det är givetvis bara en gissning.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

6 Inlägg
17 december 2016
Trådstartare
Okej... kan jag se det på nåt vis vad det är för sockel?

2 452 Inlägg
17 december 2016
du kan ju börja med o ta ut dom gamla så ser du vad för betäckning det är på dom....

döden kommer tillbaka

Avstängd
10 388 Inlägg
17 december 2016
I vissa fall står det faktiskt stämplat på strålkastaren. Annars är det, som turbodeath skriver, lättast att bara ta ut lampan och antingen titta på den och jämföra, eller om du kan se märkningen.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

6 Inlägg
17 december 2016
Trådstartare
okej tack för snabbt svar it_mutt och turbodeath smile

4 824 Inlägg
17 december 2016
Eltobbe skrev:

original på din sitter det H1 men vad det sitter nu är som sagt inte så lätta att veta då du har bytt till andra strålkastare men kan garantera att det inte sitter H4 för det sitter bara på bilar med bara med 1 lampa (dvs dom har inte separat halv och helljus).

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök