Har en Sharan -01 där jag sedan igår inte kan öppna bakluckan. När jag tar i handtaget hör jag att en elmotor eller liknande går varvid luckan normalt öppnas men inte längre. Jag trodde först att låset frusit men idag har det töat rejält hela dagen och det går fortfarande inte att få upp luckan.
Det har jag redan gjort....utan resultat. Jag kan inte se låset från insidan så jag antar att jag får försöka se om det går att skruva loss panelen på insidan utan att öppna luckan för att komma åt alla skruvar. Känns tveksamt om det kommer att fungera, skruvarna brukar de ju vilja dölja.
Samma grejer som på Ford Galaxy och är ganska säker på att du får byta handtag, hade en sån förra fredagen som inte funka men han inte felsöka (slutade tidigt) fast efter en kortare diskution med arbetskamraten kom vi fram till att det troligtvis var handtaget som gett upp iaf.
Kan kolla upp vem som fortsatte med det imorn om jag kommer ihåg och se om jag får reda på om det verkligen var handtaget på den sen iaf.