Hur långt har du till närmaste verkstad?
Någon eller några km går att köra utan att motorn blir överhettat, om den har kylarvätska.
Bed verkstaden placera en mutter ovanpå den avdragna (pinn-)skruven.
Svetsa fast muttern genom hålet i muttern.
För det första så är det troligt att skruven släpper när muttern svalnat.
Värmespänningen gör att skruven vidgar sig och sedan drar hop sig.
Med muttern har du ett utmärkt nyckeltag.
"Svinpittar"(vänstergängade koniska tappar) i all ära, men det är inte ofta jag fått loss skruvar med dem.
En risk med "svinpittar", som jag råkat ut för flera gånger, är att man spränger "vårtan" skruven sitter i.
Och då är man illa ute på allvar.
Mitt råd och erfarenhet, efter att själv ha dragit av flera skruvar.
Nästa gång du ska skruva ut en skruv som inte vill ge med sig med "normal" dragkraft - slå ett slag med en hammare på skruven, "backa" sedan skruven ytterst ytterst lite innan du lossar skruven åt "rätt" håll.
Tyvärr är det inte ovanlig att den som inte mekar så ofta, eller är van att meka, tar i för kung och fosterland med för stort verktyg och då drar av skruvar.
Rätt åtdragningsmoment, för vanliga skruvar, är om man använder en blocknyckel, typ Bahco eller Biltema. och drar med nyckeln i pek- och långfingrets yttersta led.
Ta nu inte ovanstående som någon uppläxning utan råd, som du får ta till dig om du vill.
Lycka till och hoppas det löser sig utan allt för stora kostnader.