Wheel_Spin skrev:
zimpan304 skrev:
Wheel_Spin skrev:
Men du har väl en bränsletrycksregulator eller? Det måste gå att ställa upp trycket på pumpen eller regulatorn. Hur kör annars folk med evrymod osv? Med uppställt tryck.
Everymod lurar väl pumpen att tro att den får mindre diesel vad jag läst, har everymod med av/på knapp också och kan ju ställa upp de å den får ju bra fart då men är fortfarande svårstartad och går dålig utan så därför jag tror att någonting är fel med pumpinställningen
Förstår mig ju bara inte på vilka nummer jag får när jag kör ett dynamiskt test.
Edit. Pumpen styrs ju med el och inte bara mekaniskt så som på d24
Ja, jag kom på det. Därav tog jag bort kommentaren och skulle göra om den, men du hann redan svara
Men om bilen är lika svårstartad med evrymod på, alltså med uppställt tryck. Så.. ja.. finns det någon förpump? När kollade du glödstiften senast? Aldrig gjort en sådan pumpinställning. Men du måste kunna ställa bilen på gehör till att börja med, eftersom bilen redan går konstigt.
Borde väl inte spela så myclet roll ifall jag startar med evrymod i eller inte då ifall pumpen står fel så blir ju insprutningstidpunkten fel i vilket fall? :p Sitter ju en lite elpump i dieselpumpen som går igång på starten vad jag förstått å den surrar ju! Tänkte mer ifall den nu säger att insprutningstidpunkt är ca 650 å de borde va typ -0.5-0.5 så är den för tidigt eller för sent det är de jag undrar lite över.
Edit. Ang glödningen så ska den bara gå igång när det är under 5 grader. Och har mätt volt å den fungerar som den ska
Senast redigerat av zimpan304 (6 mars 2017)
"Körförbud men inte börnförbud" :cool: