4675
Sök

Klä om säten

16 Inlägg
31 mars 2017
Trådstartare
Jag tänkte kolla vad folk skulle vara beredda att betala för att sy om era säten i skinn eller fuskskinn.

Jag har nämligen tänkt klä om 2 säten till min hobby bil.

Jag ringde till en firma som gav mig tips på att jag skulle beställa egna tyger som var måttanpassade till mitt säte så kunde han hjälpa till att sätta dit det snyggt. Eventuellt skulle han ta 30-35 tusen för att sy själv. Jag tycker att det är väldigt mycket pengar för 2 säten.

Hur bär jag mig åt för att komma undan billigare? Jag trodde jag skulle få relativt schyssta grejer för 8 tusen som jag hade lagt min budget på till en början.

Hur ska man göra för att hitta billigare alternativ? Jag kräver inget mästerverk utan bara lite fräschare klädsel som fortfarande är lite små skoj att titta på.

Forummoderator
9 299 Inlägg
31 mars 2017
Tyvärr alltså, det är svindyrt. Om du letar kontakter i Baltikum/Polen så kapar du priset rejält men det innebär ju självklart risker vad gäller lurendrejare, kulturella problem, språk etc. Att göra det själv, ja det är bara att pröva. Med extremt långsamt förfarande och hårt arbete kan du göra det själv, men räkna inte med stordåd i finish.

Bäst råd borde bli att hitta andra stolar som du krånglar in. Är det en originalbil så handlar det ju om att leta original. Jag sitter lite i samma sits själv, min förarstol i connolly-läder ser ut som skit pga felaktig vård tidigare i livet (kanske någon smort in den rikligt med ekol läderolja) som gjort den ful, fulare fulast. Jag löste/avhjälpte det hela med att köpa läderfärg (rätt sort) och sedan enligt konstens alla regler måla om skiten. Det blev ganska okej, bättre än innan men inte bra nog för bilens potential.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
31 mars 2017
samuelz skrev:
Jag tänkte kolla vad folk skulle vara beredda att betala för att sy om era säten i skinn eller fuskskinn.

Jag har nämligen tänkt klä om 2 säten till min hobby bil.

Jag ringde till en firma som gav mig tips på att jag skulle beställa egna tyger som var måttanpassade till mitt säte så kunde han hjälpa till att sätta dit det snyggt. Eventuellt skulle han ta 30-35 tusen för att sy själv. Jag tycker att det är väldigt mycket pengar för 2 säten.

Hur bär jag mig åt för att komma undan billigare? Jag trodde jag skulle få relativt schyssta grejer för 8 tusen som jag hade lagt min budget på till en början.

Hur ska man göra för att hitta billigare alternativ? Jag kräver inget mästerverk utan bara lite fräschare klädsel som fortfarande är lite små skoj att titta på.

Här har du en adress, vet dock ej vad han tar: http://www.firmatorestrom.se/

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

7 394 Inlägg
1 april 2017
hörde om en firma som tog ca 30 för en hel inr,, så tycker det lät dyrt måste jag säga

16 Inlägg
2 april 2017
Trådstartare
Min nästa tanke är att göra ett försök att sy själv. Men man har ju inte sytt sen slöjden i skolan så vi får se hur det går. Är man noggran och tänker till kanske det går.

Sök