Hallå!
Efter att ha kört sänkta bilar sedan man tog körkort och den effektstarkaste bilen man haft var en 740l med 116hk så kände jag att det var dags för något nytt. Polarna har väl även dom klagat en del på mina inte så fartfyllda åk.
När jag sålde boran så kände jag att det var dags för något snabbare, min kusin hade köpt en 944 turbo för x antal år sedan. Men efter att han visste att turbon var dålig så har den stått dom senaste 3 åren.
Så jag började jobba hårt och spara kulor(studerar samtidigt) och nu i slutet av oktober så köpte jag den.
Bilen i sig är en Porsche 944 turbo från 1989.
250hk original.
Denna är utrustad med lite extra godis som
Inredning:
*Heigo skruvbur
*Sparco Pro2000 stolar
*Willans 4punkts bälten.
*Rensad invändigt på det mesta.
Chassie:
*H&R coilovers
*330mm frambromsar från 996
Motor & Drivlina.
*2,5L turbo 4a
*Lindsey Racing DualPort Wastegate
*5 Växlad låda
*40% diffspärr
*Lindsey Racing short shift
Utvändigt:
*Cup 2 fälgar 17x7,5 fram 17x9 bak med Michelin pilot sport
*968 vinge
Mina Planer ser ut som följande för bilen att innan nästa vår ska jag ha:
*Byta turbo till kkk kx400
*Besikta
*Chip
Sen när det är klart så ska jag börja med att köra bilen lite så sen till säsongen 2017 blir det nog en ordentligare uppgradering av motorn så jag plockar ut lite mer effekt.
Här sto den hos kusinen som den gjort dom senaste 3 åren.
Nu har jag och en kompis fixat ett garage med lite mer plats så det ska bli skönt att börja meka lite med den.
På plats i det nya garaget!
Med sin garagekompis en e28 med M50 turbo som det byggs smidd maskin i iår.
Här är länk till hans projekttråd.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=301349Så det var allt jag hade att erbjuda i detta inlägg, ska bli kul att bygga en lite annorlunda bil som inte syns på gatorna så ofta, speciellt inte bland ungdomar!!