3317
Sök

Kan man byta ut huvudenheten?

33 Inlägg
4 april 2017
Trådstartare
Hej igen.
Jag undrar om jag kan byta min original multimediaspelare till en annan utan att gå miste om backkamera, bluetooth microfonen, rattdosan?

I min nuvarande bil sitter en enhet som gjordes 2011 och det systemet är segt och inte alls så bra. Som jag har nämt innan så har jag en Toyota yaris -13 med denna spelare:

http://st.automobilemag.com/uploads/sites/11/2011/07/2012-toyota-yaris-touch-and-go-interface.jpg

----------------------------
Toyota Yaris -13

33 Inlägg
5 april 2017
Trådstartare
amazinjoey skrev:
Borde funka bra

Tusen tack... när det står Gps betyder det väl att jag måste ha navi-Box installerat i bilen sen innan?

Vad jag ser så saknar den där backkamera eller missade jag det i texten?

Toyota Yaris -13

1 148 Inlägg
5 april 2017
Tobbs skrev:
amazinjoey skrev:
Borde funka bra

Tusen tack... när det står Gps betyder det väl att jag måste ha navi-Box installerat i bilen sen innan?

Vad jag ser så saknar den där backkamera eller missade jag det i texten?

nej , GPSen är inbyggd i huvudenheten  så du kopplar bara gps modul i den som borde följa med

4 179 Inlägg
5 april 2017
Jag satte in andriod huvudenhet i min Navara. Det skulle bara vara att montera en adapter imellan för att få rattknappar osv att fungera. Men jag kunde inte hitta en passande adapter, så jag fick löda istället.

Men allt fungerar idag bra och jag är skitnöjd. Har monterat 3 kameror som jag kan växla mellan osv. Skitsmidigt:)

Kolla så enheten har stöd för simkort och 3G/4G så du kan ha ett tvillingkort i och alltid ha uppdaterade spotifylistor och kartor mm.

Men kolla upp lite recentioner osv om enheterna innan du köper. Min är ganska seg ibland. Betalade 1800 för min på ebay men skulle kanske betalat det dubbla för en betydligt snabbare enhet då tex coldboot tar typ 20 sec mm.

Backkameran startar under coldboot men tar ju ett tag innan man kan starta spotify eller kartor mm.

33 Inlägg
5 april 2017
Trådstartare
Tack för alla svar.
Är det bara eBay man kan köpa eller finns det andra sidor här i Sverige man kan köpa ifrån?

Är det svårt att byta om man är amatör? Eller e det bara att öppna och trycka in alla sladdar i nya systemet?
Senast redigerat av Tobbs (5 april 2017)

Toyota Yaris -13

33 Inlägg
5 april 2017
Trådstartare
Blir nog att köpa denna.
https://www.ebay.com/itm/252384675962

Vad jag förstår behöver jag inte någon navi-Box i bilen för att Gps:en vilket besparar mig en massa pengar.

Toyota Yaris -13

Sök